Додаткове провітрювання, антисептики та постійна дезінфекція: про роботу полтавських закладів харчування на карантині

За інформацією ми звернулися до різних ресторанів, кав’ярень та закладів, орієнтованих на доставку.
Що стосується «Тєсно говоря», «Тот самый Барашек» та «Чічіков», то в кожному закладі є дезінфікуючі засоби, якими можуть скористатися гості.
«Кількість відвідувачів в наших закладах не зменшилася. Звісно, засоби дезінфекції ми посилили. Кожні 3-4 години ми оброблюємо зал спеціальними засобами, частіше, ніж раніше, провітрюємо приміщення. На кожному столі поставили дезінфікуючий засіб. Офіціант після кожного гостя протирає стіл з дезінфікуючим розчином», – розповіла управителька Ольга Денисовець.


Ресторан євро-азіатської кухні Rice проводить дезінфекцію усіма необхідними засобами («Хлорантоін» та «АХД 200 експресс»). У туалеті для гостей є мило та антисептик. У закладі розповіли, що дана робота проводиться не тільки як заходи дезінфекції під час карантину, оскільки вони завжди таким чином дезінфікують всі поверхні. Тому для них дані заходи є звичайними робочими моментами.

.jpg?1584190442044)
Власниця піцерії «Піца Лайк» (#pizzalike) Тетяна Ярошенко розповіла про дезінфекцію в її закладі наступне:
«Незалежно від карантину, у нас персонал користується такими засобами для дезінфекції, як мило, стерилізатор “АХД 200 експресс”, професійний концентрований засіб Bilyzna tableware для кухонного начиння, універсальний дезінфектор (для посуду/поверхонь), хлорка. У нас заклад невеликий, і кількість відвідувачів, які могли б сісти, маленька. В основному ми працюємо на самовиніс або на доставку».
Також Тетяна Ярошенко зазначила, що хотіли поставити засіб дезінфекції для клієнтів, але в Полтаві на складах уже нічого немає – ні масок, ні рукавичок, ні дезінфекторів. За її словами, «Епіцентр» уже 5 днів чекає постачання.
_1.jpg?1584190521317)
Ляна Салех, директорка зі сприйняття закладів «Кавун» та «Початок», розповіла:
«Наразі в “Кавуні” та “Початку” встановлені два бактерицидні опромінювачі-рециркулятори для знезараження приміщень з можливим ризиком поширення захворювань, що передаються повітряно-крапельним шляхом. При вході у кав‘ярню є (і завжди був) дезінфікуючий засіб для рук “Манорм”, кожного дня поверхні дезінфікуються розпилювачами для експрес-дезінфекцій “Медіоцид”. У санвузлах сьогодні (п’ятниця – прим. ред.) будуть ставити диспансери з бактеріогелями для того, аби гості щоразу обробляли ним руки».
Також вона зазначила, що для своєї команди вони мають запас масок.


Суші-бар KiotoRich на своїй сторінці в Instagram розповіли про дезінфекцію закладу. В їх роботі впроваджено систему HACCP (концепція, що передбачає систематичну ідентифікацію, оцінку і управління небезпечними чинниками, що суттєво впливають на безпеку продукції – прим.ред.). Співробітники бару щоранку перевіряються на факт температури і перших ознак ГРВІ (з мінімальними симптомами персонал до роботи не допускається).
При допуску персоналу до роботи використовують безконтактний пірометр (безконтактним приладом для вимірювання температури), а для дезінфекції кухні використовують безозонові бактерицидні лампи.
В закладі користуються також користуються антисептиками, обідні зали дезінфікують двічі в день (вранці та ввечері), дверні ручки, мобільні телефони, кнопки виклику, а також особисті карти персоналу дезінфікують щогодини. При митті посуду і столових приладів проводять дезінфекцію протягом 90 хвилин.
Також у закладі відкриті додаткові вікна в самих вікнах, щоб зробити штучний продув приміщення чистим повітрям. Це дає хорошу циркуляцію чистого повітря з вулиці.
При відвідуванні закладу гості можуть скористатися дезінфектором для рук, які знаходяться в офіціантів.


.jpg?1584190876084)
На рахунок доставки суші ZUZU sushi та доставки піци PizzaCat, можемо зазначити, що заклади були оснащені антисептиками, милом, змінною формою, бахілами та шапочками ще до того, як почався карантин. Роботу заклади здійснюють за системою HACCP. І оскільки заклади працюють на доставку, то скупчення людей в них немає.
Власниця «Місцевої кав’ярні» Катерина Бабіч розповіла, що в їх закладі було невелике адміністративне установче зібрання з приводу карантину. Вона зазначила, зараз знайти засоби дезінфекції в місті дуже складно.
«Я вважаю, що це є методи не просто безпеки, а методи поваги до гостя. По-перше, ми закупили рідину для дезінфекції рук та поверхонь. Сьогодні з після обід у нас з’являться невеликі флакончики з дезінфектором на столиках».
Також Бабіч зазначила, що вони додатково протирають поверхні столів після кожного гостя. Протирають не просто ганчіркою з поліролем і очисним засобом, як це було раніше, а й дезінфектором. Зараз з ним також миють підлогу та всі інші робочі поверхні. Для цієї процедури планують вести певний графік. Поверхні будуть обробляти відповідно до графіка, незалежно від того користуються ними чи ні. У закладі будуть ввести відповідні бланки, які будуть знаходитися у бариста та офіціантів. Додаткові дезінфектори планують помістити й до вбиралень.
«Також ми провели ознайомлюючи інформаційні бесіди з працівниками. Ми повідомили їм всі симптоми, які можуть бути, та розповіли як правильно себе вести, коли бачимо людину з симптомами. Звісно, це звичайна інформація, яка зараз і так розповсюджується, але це є важливим».
Директорка зазначила, що наразі вони хочуть ще зараз під час карантину робити додаткову обробку посуду. Наприклад, після закриття робити додаткове замочування порцеляни.
Ваш заклад чи служба доставки не потрапили до нашого матеріалу? Розкажіть нам в коментарях про заходи дезінфекції – ми обов’язково доповнимо статтю.
Нагадаємо, ЗМІСТ уже розповідав про режим роботи спортзалів, ТРЦ і нічних закладів. Якщо ви придбали квиток на виставу – у нас є інструкція, як повернути кошти.
Фото Юлії Шинкар