Торік у Полтаві презентували кілька програм, що мають на меті повертати частину витрат за придбані електрогенератори. З них ухвалили одну, що стосувалася багатоквартирних будинків, але відгуку у містян вона не здобула. Тепер ситуацію хочуть виправити за допомогою нової програми.

Фото – Полтавська ОВА
Про це ЗМІСТу відомо з проєкту рішення Полтавської міської ради про програму часткового відшкодування вартості електрогенераторів. Якщо за документ проголосують більшість депутатів Полтавської міської ради, нею зможуть скористатися:
- об’єднання співвласників багатоквартирних будинків;
- житлові кооперативи;
- житлово-будівельні кооперативи;
- управителі багатоквартирних житлових будинків;
- суб’єкти підприємницької діяльності Полтавської міської територіальної громади.
На відшкодування вартості генераторів з бюджету у 2023 році пропонують витратити 2 млн грн. Управління житлово-комунального господарства планує для учасників програми відшкодування 50% вартості генераторів, але не більше 40 тис. грн. Це означає, що максимально Полтава зможе відшкодувати у межах програми кошти на 50 генераторів (якщо витрати будуть меншими, то учасників може бути більше). При цьому важливо враховувати, що потенційним учасникам потрібні потужні генератори, що коштують більше за побутові.
Основною метою цієї програми має бути заохочення місцевого бізнесу та багатоквартирок придбати генератори для подолання наслідків відключень світла та створення додаткових «Пунктів незламності».
Які генератори можна буде купувати, якщо програму ухвалять:
- для будинків, де встановлено ІТП, водяні насоси або є ліфти – номінальна потужність від 5 кВт;
- для будинків без ліфтів та ІТП – номінальна потужність від 2 до 5 кВт.
Для отримання часткового відшкодування Учасники Програми подаватимуть до УЖКГ:
- заяву на часткове відшкодування вартості закупівлі електрогенераторів;
- завірені копії платіжних документів (первинні документи бухгалтерського обліку, які підтверджують факт отримання електрогенератора (генератора) та здійснення оплати за наданий товар);
- завірені копії документів із зазначенням технічних характеристик та серійного номера (або інше заводське маркування);
- завірену копію витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань;
- документ, який підтверджує повноваження особи на управління спільним майном (копія договору чи витяг з протоколу);
- фотофіксацію обладнання.
Спеціальна комісія формуватиме та затверджуватиме перелік учасників, які відповідають вимогам програми та скеровує протокол комісії Управлінню адміністративних послуг Полтавської міської ради.
Зведений перелік учасників затвердять рішенням виконавчого комітету. Після виділення коштів з бюджету, учасники отримають відшкодування. Нині ця ініціатива перебуває на стадії проєкту. Його тільки планують розглянути у Полтавській міській раді.
