Після скарг до НСЗУ пацієнтам на Полтавщині повернули гроші за лікування

Ілюстративне фото
Ілюстративне фото

Джерело – Вінниця.info, фото – Юлія Мальцева

Пацієнти на Полтавщині поскаржилися до Національної служби здоров’я щодо надання послуг в лікарнях. Розглянувши скарги, НСЗУ зобов’язала медзаклади повернути гроші.

Про це повідомила голова НСЗУ Наталія Гусак у Полтаві 2 липня під час презентації результатів моніторингу роботи надавачів медичних послуг на Полтавщині. 

Національна служба здоров’я відстежує скарги пацієнтів на медзаклади й перевіряє ті лікарні, до яких пацієнти мають найбільше зауважень. За підсумками розгляду ситуацій на Полтавщині повернули гроші пацієнтам:

  • 18 тис. грн – за надання стаціонарної допомоги в Полтавській центральній районній лікарні;
  • 71 тис. грн – за хірургічне втручання в лікарні інтенсивного лікування «Кременчуцька»;
  • 2,7 тис. грн повернули пацієнту в обласному кардіоваскулярному центрі.

«Скарги є однією з підстав для проведення моніторингу в медзакладі. Ми закликаємо пацієнтів не мовчати, якщо їх права порушують. Ми закликаємо пацієнтів не мовчати, якщо їхні права порушують. Спочатку варто звернутися до головного лікаря, адже саме він відповідальний за надання якісної та безоплатної медичної допомоги у своєму закладі.

Якщо так проблему вирішити не вдається, тоді подавайте скарги до НСЗУ. Що більше в закладу скарг, то швидше він потрапить до планового або позапланового моніторингу. Скаргу можна подати також після лікування, тому варто зберегти всі документи та чеки, що підтверджують витрати на лікування», – говорить голова Національної служби здоров'я.

НСЗУ
Брифінг НСЗУ 2 липня. Перший заступник начальника ПОВА Богдан Корольчук, голова НСЗУ Наталія Гусак, директорка Північного міжрегіонального департаменту НСЗУ Вікторія Мілютіна

Алгоритм розгляду скарги до НСЗУ

Щодня до НСЗУ надходять кілька десятків скарг з усієї країни на порушення прав пацієнтів у медичних закладах, які отримують фінансування з бюджету держави. Служба не виїжджає з моніторингом за кожною скаргою, проте починає перевіряти виконання лікарнею зобов’язань за договорами.

«Коли до нас надходить скарга, ми перевіряємо, надсилаємо запит інформації до адміністрації закладу для уточнення ситуації та повідомляємо про це пацієнта-скаржника. Також ми звертаємося до пацієнта стосовно уточнення від нього інформації, яка дасть можливість нам зробити висновки. Питання не розв'язують день у день. Це залежить від того, наскільки швидко нам відповість скаржник, бо нам потрібна об’єктивна інформація, яка дасть можливість звернутися до правоохоронців та керівника цього закладу, на який надійшла скарга».

Жителі Полтавщини можуть залишити скаргу до НСЗУ за телефоном гарячої лінії 1677 або скориставшись електронною формою на сайті Нацслужби здоров'я. Як правильно оформити скаргу, читайте тут.

«Ми бачимо, що українці не знають своїх можливостей і прав. Ми це бачимо, аналізуючи скарги й звернення до НСЗУ. Аналізуючи звернення в соцмережах та коли приїжджаємо в заклади, спілкуємося з пацієнтами. Я бачу ті листочки, де написані лікарські засоби, хоча вони не мали бути написані. Чи коли пишеться направлення на діагностику, а діагностика включена в оплату від НСЗУ, і люди чомусь думають, це так і має бути. Так не має бути, особливо зараз, коли всі зусилля йдуть на те, щоб забезпечити фінансування договірних зобов’язань повною мірою, не скорочуючи жодну програму», – говорить Наталія Гусак.

Хто несе відповідальність за корупцію в лікарнях Полтавщини

Усі комунальні медзаклади Полтавщини мають засновників, які відповідають за все, що відбувається в їхніх лікарнях. Місцева влада вирішує, хто керує закладами, й контролює їхню роботу.

«Якщо в обласній лікарні в людей вимагають кошти, значить керівник порушує договір, який виконує з НСЗУ. Керівник – це хто? Це людина, яку призначив у цьому випадку голова обласної ради або сесія обласної ради. Якщо це відбувається в міській лікарні, значить це міський голова. Якщо це відбувається в лікарні громади, такого керівника призначає керівник громади», – каже очільниця НСЗУ.

7 листопада 2023 року керівництво Національної служби здоров'я зустрічалося в Полтаві з головами громад. За словами Наталії Гусак, планували говорити про потребу відстежувати й контролювати роботу лікарень на своїй території, їхній розвиток та ефективність менеджменту в медзакладах.

2 липня керівництво Нацслужби здоров'я зустрічається з очільниками громад для того, щоб поговорити про результати моніторингу закладів охорони здоров'я, використання придбаного обладнання тощо.