Проїзд оновленим мостом через Сулу на Полтавщині відкрили

Фото – Служба відновлення та розвитку інфраструктури в Полтавській області
Капітальний ремонт мосту на дорозі Н-08 Бориспіль – Маріуполь поблизу Липового завершили. Проїзд переправою відкрили.
Про це повідомив голова Градизької громади Мирослав Носа 22 грудня. Інформацію про відкриття руху мостом через Сулу підтвердила Служба відновлення та розвитку інфраструктури в Полтавській області в коментарях під дописом про випробування мосту на надійність.
Днями чотири вантажівки загальною вагою 140 тонн зупинялися на кожному прогоні мосту. Під їх масою фахівці знімали необхідні показники.
Після проведення реконструкції та капремонту міст здатен витримувати навантаження 100 тонн.
Ремонт мосту через Сулу
У межах ремонту виконали реконструкцію металевої прогонової будови мосту, а також капітальний ремонт його правобережних заплавних прогонів. Це перший масштабний ремонт споруди від часу його будівництва у 1962 році. До початку відновлення міст перебував в аварійному стані.
Міст забезпечує транспортний зв’язок між Київською, Черкаською, Полтавською, Кіровоградською та Дніпропетровською областями. Донедавна можливості проїхати найкоротшим маршрутом не було, бо міст залишався закритим для всіх видів транспорту.
Ремонт мосту поновили в листопаді 2022 року, коли дозволила безпекова ситуація. Завершення робіт планували на вересень цього року, однак через повномасштабне вторгнення росії ремонт призупинили.
Довжина мосту становить 214 метрів.
Нагадаємо, підрядники ремонтують мости на дорозі Чорнухи – Лубни:
- у Чорнухах на водопропускній трубі підрядник влаштував верхній шар покриття дороги та тривають роботи з укріплення річища;
- на мосту через річку Многа в Ковалях триває демонтаж, влаштування арматурних каркасів насадки та ростверків;
- на мосту через річку Удай поблизу Городища підрядник проводить піскоструменеве очищення прогонів та опор, роботи з монтажу, армування, бетонування та нанесення шарів шпаклівки на елементи мосту, бетонування тротуарної частини тощо;
- на штучній споруді в Калайдинцях підрядник встановив бар’єрне огородження.
Ремонт доріг на Полтавщині
Ремонт автошляху Т-17-05 Лохвиця-Гадяч та ще кількох доріг області не можуть розпочати через скарги до Антимонопольного комітету України. Депутати облради хочуть звернутися до Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури України, аби відремонтувати автошляхи.
Стан доріг на Полтавщині
Комісія рекомендувала ініціатору Олексієві Матюшенку оформити звернення у проєкт рішення, щоб депутати могли проголосувати за нього на сесійному засіданні. За словами ініціатора, відремонтувати потрібно такі дороги:
- Т-17-05 Лохвиця – Гадяч – Охтирка – Велика-Писарівка;
- Т-12-25 Гадяч – Миргород;
- Т-17-06 Гадяч – Опішня;
- Т-17-24 Вирішальне-Залізняки – Комишня.
Нещодавно стало відомо, що ремонт цих доріг не розпочинають, бо не можуть підписати договір з підрядником для утримання доріг через скарги до Антимонопольного комітету України.
Також після перевірки фахівці визначили, що стан автошляху Т-17-05 Лохвиця – Гадяч – Охтирка – Велика Писарівка має найбільшу загрозу безпеці дорожнього руху. Патрульні зафіксували аварійну ямковість на площі понад 2.5 тис. м², немає огородження на окремих ділянках, відсутні важливі дорожні знаки.
Цими дорогами прямує транспорт з нафтопродуктами, які видобувають у Миргородському районі. Щодня ними проїжджають понад 15 газовозів. Також ці дороги є важливими логістичними шляхами.
Раніше ЗМІСТ писав, що сформували перелік доріг, де проїзд будуть забезпечувати першочергово:
- М-03 Київ – Харків – Довжанський;
- М-22 Полтава – Олександрія;
- Н-31 Дніпро – Царичанка – Кобеляки – Решетилівка;
- Н-12 Полтава – Суми;
- Р-42, що пролягає через Миргород.
Решту автодоріг очищатимуть та оброблятимуть протиожеледними матеріалами лише на спусках та підйомах.
Начальник Служби відновлення та розвитку інфраструктури у Полтавській області Іван Краповницький повідомив, що на балансі служби 19 доріг державного значення. Для їхнього утримання треба 36 тис. 400 тонн протиожеледної суміші.