Будівництво тролейбусної лінії на Огнівку залишиться на папері

Тролейбусна лінія на Огнівку – тривалий полтавський проєкт
Тролейбусна лінія на Огнівку – тривалий полтавський проєкт

В основі колажу – фото полтавця Максима Бондаревського

Проєкт, який планували презентувати донорам для виділення коштів на будівництво, не встигли подати до Європейського інвестиційного банку.

Тролейбусна лінія на Огнівку залишиться паперовим проєктом за 3 млн грн, що потребує коригування. Про це 14 листопада пише медіа «Полтавщина».

Створений проєкт будівництва тролейбусної лінії нікуди не подали, хоч планували презентувати перед Європейським інвестиційним банком. Посадовці роздрукували буклети «Будівництво нової тролейбусної лінії» й показували їх на зустрічах із міжнародними партнерами, проте це не мало результатів.

Проєкт не отримав розвитку, бо його розробниця Анастасія Йовенко «не вписалася у строки», повідомила міська влада. Документи треба було подати до травня 2024 року, а підрядниця підготувала їх влітку.

Унаслідок задуму Управління капбудівництва, полтавці мали отримати:

  • реконструкцію контактної мережі за маршрутом: вул. Героїв України – Сади-2 – Огнівка — Перша міська лікарня – вул. Сінна;
  • реконструкцію існуючої контактної мережі із заміною елементів кріплення. Це дозволило би «Полтаваелектроавтотрансу» зменшити витрати електроенергії  до 18%;
  • реконструкцію та модернізацію обладнання на 2-х тягових підстанціях (№7 та №9). Завдяки такому рішенню витрати електроенергії КП «Полтаваелектроавтотранс» зменшилися б до 20%. 

 Але все пішло не за планом. Майже одразу після підписання договору почалися зміни до договору:

  • 2 серпня 2023 року відбулися зміни П. 2.2. Розділу 2, які стосувалися порядку завершення робіт по розробці проєктної документації;
  • 31 жовтня 2023 року угоду про закінчення робіт над проєкт змінили, зокрема щодо збільшення терміну виконання робіт. Ця зміна обумовлена необхідністю проведення додаткового вишукування та погодження проєктних рішень в органах Управління міського електротранспорту України в Полтавській області. (у початковій версії договору 31 жовтня було датою закінчення проєктних робіт)
  • 19 грудня 2023 відбулася зміна договору, що стосувалася  затримки фінансування витрат Анастасії Йовенко.

Отож, тільки 27 грудня 2023 року проєктанти отримали перший транш від УКБ. На рахунок Йовенко перерахували 1 млн 385 тис. грн за початковий етап робіт. Хоч проєктанти і працювали над проєктом майже рік, «Полтаваелетроавтотранс» його розкритикував. Документи відправляли на доопрацювання, бо проєктанти «не розуміють специфіку тролейбусних ліній».

Тролейбус на Огнівку: хто виконував проєкт?

За виконання проєкту взявся інженер Роман Мягкохліб. Напередодні йому оголосили підозру в неякісно проєктуванні, що привезло до затоплення укриття. Хоч тендер на проєктування виграла Анастасія Йовенко, вона має цивільно-правовий договір з Романом Мягкохлібом, який став постійним виконавцем її замовлень. Ймовірно, Мягкохліб та Йовенко мають родинні стосунки і є братом та сестрою.

Роман Мягкохліб та Анастасія Йовенко
Роман Мягкохліб та Анастасія Йовенко. Фото з соціальних мереж. Колаж ЗМІСТу

Крім того, до виконання проєкту були залучені інші полтавські інженери по цивільно-правовим договорами: Юрій Дрижирук, Євгеній Чернишов та Вікторія Мягкохліб, відповідальна за кошторисну частину проєкту. Схоже, Роман Мягкохліб вчергове отримав мільйонне замовлення від полтавської влади через проксі-фірму.

Календарний графік робіт щодо лінії на Огнівку
Календарний графік робіт щодо лінії на Огнівку, який порушили через непідходящий проєкт