Держава заборгувала заводу на Полтавщині майже півтора мільярда гривень

Вагонобудівний завод у Кременчуці відновив роботу, але має проблеми з оплатою за виготовлену продукцію.
Про це повідомив начальник Полтавської обласної військової адміністрації Дмитро Лунін під час пресконференції 26 грудня. За його словами, Міністерство інфраструктури розблокувало 1,4 млрд грн бюджетних коштів для того, щоб «Укрзалізниця» могла розрахуватися з підприємством.
На заводі прокоментували ситуацію. Ситуація щодо розрахунків УЗ за договором не зрушила з місця і ускладнює роботу підприємства. Станом на 28 грудня доставили 85 вагонів. Останні розрахунки з боку «Укрзалізниці» виконали у 2021 році за 15 вагонів. Загальна сума заборгованості за поставлені 70 вагонів становить 1 млрд 483 млн грн.
Про наслідки відсутності розрахунків для Крюківського вагонобудівного заводу повідомляли Полтавську ОВА, «Укрзалізницю», Міністерство фінансів, Міністерство розвитку громад:
«Отримання коштів ПАТ «КВБЗ» у є критично необхідним для завершення державного замовлення у повному обсязі та забезпечення постачання решти вагонів у кількості 15 одиниць (зі 100 за договором). А також для подальшої сплати податків та зборів, виплати заробітної плати колективу КВБЗ, придбання енергоносіїв для опалення 60-тисячного мікрорайону Раківка, здійснення сервісного обслуговування вітчизняного рухомого складу, закупівлі комплектуючих».
За даними «Промислового порталу», Крюківський вагонобудівний завод з моменту укладання договору з «Укрзалізницею» у червні 2021 року передав компанії 45 нових пасажирських вагонів. У 2022 році виготовили ще 25 вагонів.
У червні завод повідомляв про форс-мажорні обставини, які перешкоджають поставкам продукції за договорами з «Укрзалізниця». Причиною стали порушення ланцюгів доставлення матеріалів, комплектуючих та технологічних операцій. Це зробило неможливим циклічний виробничий процес для виробництва.
Раніше ЗМІСТ писав, що на фронті поліг працівник Крюківського вагонобудівного заводу Дмитро Хоменко.