WNNMmT0L9zp6xDKF

2-го лютого на базі Полтавського інституту післядипломної педосвіти відбулася лекція заступника Міністра інформаційної політики Дмитра Золотухіна. Тема лекції ‒ «Упровадження технологій медіаграмотності та інформаційної безпеки в систему освіти». На захід завітали представники навчальних закладів, відповідальні за виховну роботу закладів середньої освіти, психологи. Однією з ключових тем для обговорення стало питання безпеки дітей як в інтернеті […]

2-го лютого на базі Полтавського інституту післядипломної педосвіти відбулася лекція заступника Міністра інформаційної політики Дмитра Золотухіна. Тема лекції «Упровадження технологій медіаграмотності та інформаційної безпеки в систему освіти». На захід завітали представники навчальних закладів, відповідальні за виховну роботу закладів середньої освіти, психологи.

Однією з ключових тем для обговорення стало питання безпеки дітей як в інтернеті в цілому, так і в соціальних мережах зокрема. Дмитро Золотухін говорить, що більшість соціальних мереж у своїй політиці мають загальнообов’язкову вимогу до всіх користувачів – реєстрація дозволяється лише по досягненню 16-річного віку. Проте зараз ці стандарти майже не дотримуються. Часто діти, що попадають в інформаційний простір не можуть регулювати його плив на свою свідомість.

«Сучасні діти починають використовувати ґаджети в дуже ранньому віці. Ми самі свідомо даємо в руки своїх дітей телефони, тим самим долучаємо їх до інформаційного простору. Ми повинні ставити перед собою питання – яку інформацію «споживатимуть» наші діти та що нам зробити, щоб встановити певні обмеження», ‒ говорить Дмитро Золотухін.

Заступник міністра зазначає, що для упровадження медіаосвіти серед підростаючого покоління доречним би було впровадження уроків в рамках дисципліни «Основи здоров’я». Адже безпека дитина в інтернет-просторі не менш важлива за безпеку в довкіллі.

Присутня на лекції Катерина Муліка, методистка Центру практичної психології та соціальної роботи, повідомляє, що напрямок медіаосвіти та медіаграмотності не спрямований на заборону перебування в соціальних мережах. Його мета навчити дітей критично аналізувати той обсяг інформації, який до них надходить. Наразі напрямок медіаосвіти є новим. Його впроваджують лише різні експериментальні заклади.

Учасники семінару

Одним із можливих запобіжних заходів, які можуть використовувати батьки, щоб обмежувати контент для своїх дітей є система «батьківський контроль». Проте вона має ряд своїх недоліків, оскільки обмеження можна встановити лише на певних приладах.

А Наталія Корягіна, перший заступник проректора Інституту післядипломної освіти ділиться:

«У мене двоє дітей, я звичайно намагаюсь контролювати той контент, в який вони потрапляють. Але найважливішим, на мою думку, є взаємна довіра та відкритість до тих запитань, які ставить дитина. Щоб не виникало у дітей необхідності шукати відповіді на ті чи ті питання в мережі інтернету, порібно давати вичерпні відповіді батькам».

Зазначимо, що масова медіаосвіта в сучасному світі це ‒ процес розвитку і саморозвитку особистості за допомогою і на матеріалі засобів масової комунікації (медіа) з метою формування культури спілкування з медіа, розвитку творчих, комунікативних здібностей, критичного мислення, умінь повноцінного сприйняття, інтерпретації, аналізу й оцінки медіатекстів, навчання різних форм самовираження за допомогою медіа техніки.

В останні роки це нове педагогічне відгалуження привертає все більше уваги провідних міжнародних організацій та освітянської громадськості. Саме за допомогою медіаосвіти, як вважають її прибічники, особистість здобуває інформаційну свободу – право одержувати інформацію, необхідну для життя, розвитку та професійної діяльності, висловлювати свої погляди з приводу тих або інших явищ і подій, передавати інформацію (і що більш важливо – знання) іншим людям.

Loading...