dn0gywvqxsdbeaey

Цьогоріч на Полтавщині завершать будівництво 80 км нової бетонної дороги, що є частиною автобану Дніпро –  Решетилівка. Наразі на різних ділянках траси у межах області тривають цілодобові будівельні роботи. У середньому, за день з’являється 700-800 метрів цементно-бетонної траси, що напряму з’єднує 2 області. Аби побачити, як тривають роботи й вночі, 16 липня на Полтавщину приїхали […]

Цьогоріч на Полтавщині завершать будівництво 80 км нової бетонної дороги, що є частиною автобану Дніпро –  Решетилівка.

Наразі на різних ділянках траси у межах області тривають цілодобові будівельні роботи. У середньому, за день з’являється 700-800 метрів цементно-бетонної траси, що напряму з’єднує 2 області. Аби побачити, як тривають роботи й вночі, 16 липня на Полтавщину приїхали заступник голови Офісу президента Кирило Тимошенко та очільник «Укравтодору» Олександр Кубраков. Також будівництво оглянув голова ПОДА Олег Синєгубов та керівник обласної Служби автодоріг Іван Краповницький.

Як виглядає розв'язка поблизу Кобеляк з висоти (Фото – Андрій Даценко)

Будівництво цементно-бетонної дороги

До створення автобану у межах Полтавської області залучено 700 одиниць техніки. На кожній з них працює по 3-4 людини. Усього будівництвом в регіоні займається 3 підрядні організації – «Онур», «Альтком», «Росдорстрой». Кирило Тимошенко каже, що темпи будівництва сьогодні дійсно шалені, а їхні результати видно одразу. Приміром, міст через Ворсклу, який у березні «інспектував» Володимир Зеленський, уже готовий, хоча кілька місяців тому роботи тільки починалися:

«Ця траса – це найвеличніший проєкт цього року. Тут дійсно і вдень, і вночі  тривають будівельні роботи, і фактично так відбувається щодня. Ви всі бачили, що спершу це були маленький й вузенький відрізок траси. Зараз його розширюють і роблять новим. Та більша частина  – це нова дорога посеред поля, нова траса, яка будується з нуля в Україні. По суті, це перший проєкт за часи незалежності, коли будується абсолютно нова дорога і за такою технологією».

Кирило Тимошенко

Перевагами цементно-бетонної дороги Олександр Кубраков називає довговічність, можливість витримувати більші навантаження та відсутність імпортної складової у будівництві. Він каже, що усі матеріали українського виробництва і це значно спрощує хід робіт.

Як виглядає будівництво траси з висоти (Фото – Андрій Даценко)

Розв'язка поблизу Кобеляк

Своєю чергою, Іван Краповницький говорить, що гарантійний термін для такої дороги – 18 років. За його словами, підрядник гарантує, що майже 20 років про ремонт цієї дороги можна буде навіть не думати. Хоча, звісно, що ремонт цементно-бетонної дороги значно різниться з ремонтом асфальтобетонних шляхів і у вартості, і в термінах:

«Є поняття міжремонтного періоду. Цей термін передбачений для об’єкту законодавством у 18 років. У цей час не проводять ремонтних робіт, тому найближчі 20 років ми про це навіть не думатимемо. Для асфальтобетонної дороги цей термін – 10 (максимум 15) років. Цементно-бетонна дорога довговічніша, і взагалі ми розраховуємо, що про ремонт забудемо років на 30».

Іван Краповницький

Дехто з водіїв побоюється, що під час зимових ожеледиць, чи дощів траса може бути небезпечною для руху. Іван Краповницький ці міфи спростовує і каже, що навпаки, цей автобан розрахований на збільшення швидкості руху. Зчеплення коліс автомобіля та дороги достатнє, аби рух був абсолютно безпечним за дотримання правил дорожнього руху. У зимовий період перші 2 роки експлуатації дорогу оброблятимуть спеціальними реагентами, адже технологія не дозволяє використовувати піщано-сольову суміш.

Будівництво траси Дніпро – Решетилівка

Розв'язка поблизу Кобеляк (Фото – Андрій Даценко)

У середньому, товщина дорожнього полотна 1,04 м. За технологією, одразу готують насип і стабілізують земельне полотно цементом. Тоді роблять 2 шари ґрунто-цементу по 15 см і викладають основний шар бетону. Коштує дорога у межах Полтавської області 10 млрд грн.

Будівництво на трасі Дніпро – Решетилівка

Будівництво цементно-бетонної траси

Будівництво траси Дніпро – Решетилівка (Фото – Андрій Даценко)

Важливо, що після здачі траси в експлуатацію основний підрядник «Онур» має відремонтувати місцеві дороги, які зіпсувалися внаслідок будівництва автобану Дніпро – Решетилівка. Під час особистого спілкування, місцеві журналісти розповідають, що через будівництво і великі навантаження на дороги, шляхи сильно постраждали. Якщо підрядник не виконає домовленостей з обласною владою щодо ремонту, то за кошти власного бюджету Кобеляки відновити шляхи не зможуть. Своєю чергою, голова ПОДА Олег Синєгубов каже, що з цими дорогами проблем не буде.

Олег Синєгубов і Кирило Тимошенко

Отож, наразі й обласна, і центральна влада не бачить жодних ризиків у тому, щоб ввести в експлуатацію трасу Дніпро – Решетилівка цьогоріч (хоча договір з основним підрядником чинний до кінця 2021 року). Наразі в «Укравтодорі» працюють над розробкою програми щодо будівництва цементно-бетонних доріг по всій Україні. Уже визначаються з переліком шляхів, які будуватимуть за цією технологією.

На розв'язці поблизу Кобеляк

Нагадаємо, будівництво траси Н-31 Дніпро – Царичанка – Кобеляки – Решетилівка здійснюють у межах «Великого будівництва». По суті, траса Дніпро – Решетилівка стане першим українським хайвеєм. Загалом, її протяжність у межах нашого регіону складе 79,4 км, на Дніпропетровщині – 59 км.

Щодня з'являється 700-800 метрів нової траси

Розв'язка поблизу Кобеляк

Олег Синєгубов, Олександр Кубраков та Кирило Тимошенко

Будівництво автобану триває цілодобово

Працівники будують дорогу вночі

До будівництва траси залучені сотні працівників різних підрядних організацій

Міст поблизу Кобеляк

Підрядникик власноруч будують трасу Дніпро – Решетилівка

Трасу будують у межах урядової програми

Траса Дніпро – Решетилівка

Фото Анастасії Добряк

Loading...