Помилки в SEO, яких варто уникати на кожному етапі

Ілюстративне фото
Ілюстративне фото

Надане рекламодавцем

Search Engine Optimization – універсальний метод просування, який з часом лише розквітає. Але щоб SEO дійсно працювало – в нього треба вкласти максимум. Не фінансів, але часу та зусиль. І от під час реалізації SEO кампанії легко допустити ряд помилок, що матимуть критичні наслідки.

Тож професійне SEO просування – потенційно кращий варіант для вашого бізнесу. Принаймні, з таким сервісом ви не будете ризикувати і отримаєте дійсно ефективне рішення. А головне – ви не припуститеся досить поширених, але водночас критичних помилок.

Помилки на етапі дослідження ключових слів

Перша частина SEO – аналітика ринку та конкурентів, збір семантичного ядра. І разом з тим найвідповідальніший момент, від якого залежатиме ефективність кампанії. Тут часто зустрічаються наступні виклики:

  • Плутанина інформаційних та комерційних запитів, що призводить до дефрагментації аудиторії і великої кількості нецільового трафіку.
  • Ігнорування ключовиків з меншою частотністю, що буквально сигналізує Google про ціль контенту, а це штрафи індексації та ранжування сторінок.
  • Відмова від довгих ключів з 3+ слів і акцент на коротких словах та фразах, що також зменшує результативність видачі і лідогенерації.

Також проблемою можна назвати слабкий аналіз конкурентних ресурсів. Або навпаки, плагіат матеріалів, ключів та спроби зайняти їхні місця в кластері. Тобто задача неправильна, а відповідно і її реалізація. 

Помилки при оптимізації контенту

Написати текст та вставити ключі, що може бути простіше? А нічого подібного, мистецтво контент райтингу також важливе. Без цього ви ризикуєте:

  • Переспамити матеріал ключовими словами та запитами (норма частотності до 3%), що трансформується у свідоме заниження позицій сторінки з контентом у пошуковій видачі.
  • Створити текст заради ботів, тобто це відсутність цінної інформації для користувачів, але догоджання алгоритмам Google.
  • Знизити ефективність індексації полотном тексту без логічної структури та тегів для сніпетів.

Писати для роботів – минула епоха. Люди – ваша цільова аудиторія, тож фокусуйтеся на їхніх інтересах. Ну і тримайте семантику в межах 3% на текст. 

Помилки в зовнішній оптимізації (лінкбілдинг)

Робота з зовнішньою лідогенерацією також важлива і також складна. При реалізації кампанії ви можете допуститися наступних помилок:

  • Вибір поганого джерела трафіку, як от сумнівні чи мертві сайти, з яких переходів буде мізер, але за досить великі інвестиції.
  • Надпотужна динаміка в моменті, тобто одночасна публікація сотень, а то і тисяч посилань на сторонніх ресурсах призведе хіба до бану з боку Google.
  • Однотипні анкори та ігнорування контексту – моветон, якщо вам потрібен дійсно якісний трафік.

Покупка донорських доменів, платна публікація – досить ефективні методи лінкбілдингу, але ризикові. Краще фокусуватися на партнерських колабораціях, новинних виданнях, блогах тощо. Ну і робити релевантний контент, а не просто генерувати шаблонні матеріали.

Помилки у внутрішній оптимізації сайту

SEO – це не лише про контент, а ще і про стан вашого ресурсу, на який і потрапляють юзери з зовнішніх сайтів, або пошукової видачі. І для них червоними прапорцями є:

  • Погана продуктивність порталу. Понад 2 секунди на завантаження і клієнта втрачено.
  • Помилки та логіка навігації. Переадресування не працює, або проходить надто довгим ланцюжком? Мінус конверсія. Заплутане меню з нелогічними розділами? Аналогічний результат.
  • Веб-версія без адаптації під мобілки? Що ж, ризикуєте втратити понад 70% користувачів. Просто тому, що їм незручно працювати через дисплей смартфона. 

Те ж стосується відсутності, або неправильного форматування robots.txt, карти сайту, наявності «мертвих» сторінок, закритість сторінок для індексації тощо. 

І найнеприємніше – більшість проблем виникає саме на етапі розробки, тож виправити їх складніше та дорожче, ніж створити новий сайт. Хоча це і непогане рішення, якщо бізнес відносно молодий, а ресурс і так неприбутковий. 

Аналітика та висновки

Про помилки поговорили. Тепер потрібно просканувати сайт, виявити проблеми і ухвалити відповідні рішення. Наприклад, ремонт технічних аспектів, підготовка та публікація нових оптимізованих матеріалів і планування стратегії зовнішнього просування.

Складно? Так, але простіше тільки купити готовий сайт. Хоча і це без гарантій.