Швидкість, свобода, «бетонка». Перші автоперегони на новій дорозі на Полтавщині відбулися (ФОТО)

На Полтавщині будують цементнобетонну дорогу Н-31 Дніпро – Решетилівка. Завершити роботи в області планують до кінця 2021, тому автоперегони Drag Racing стали тест-драйвом нового шляху.
Щоб взяти участь, на Полтавщину приїхали понад 70 пілотів з усієї країни. 19 червня вони доводитимуть хто кращий у Drag Racing.
Василь Ловка приїхав на змагання з Харкова. Він говорить, що займається перегонами понад 10 років, але жодного разу йому не доводилося мати справу з «бетонкою».
«Тут зачепитися легко, нова плита. Як правило, ми використовуємо асфальт чи старі плити. Для мене перегони – це адреналін. Це як хобі для мене, тому беру участь в українських чемпіонатах. 402 м зазвичай долаю за трохи понад 10 секунд».

Ще один учасник змагань – Антон з Харкова. Він професійно займається перегонами:
«Сьогодні майже 40% усіх пілотів з Харкова приїхали на змагання. Нас доволі багато. Ми взагалі кайфуємо від цієї дороги. Тут нова плита і відстань між ними дуже маленька. Фішка перегонів для мене у процесі збору автомобіля. Більше важливий сам процес і кінцевий результат».

Одразу учасники змагань готуються до кваліфікації. Це етап, що передує уже самим змаганням і є скоріше підготовчих. Уже далі на учасників чекає Drag Racing. Один з організаторів та представник ГО «Відкрита гоночна група Харкова» Роман Жоров говорить, що пілоти матимуть якомога швидше здолати дистанцію у 402 м:
«Цей формат змагань прийшов до нас з США. Усе тому, що там відстань між світлофорами становила якраз 402 м. Ми організували заїзд тут, бо Полтавщина – область, що з’єднує людей з різних частин країни. Тим паче для цього є всі умови і пілоти можливо вперше зможуть потестити бетонну дорогу. Учасники змагаються на швидкість. Всі дані фіксуємо автоматично за допомогою телеметрії. Це система, за якою можна дізнатися всю інформацію щодо заїздів: швидкість, гальмування, час реакції, час проходження ділянки».

Автоперегони організували на закритих проїздах дороги. Товщина шарів бетону становить 74 см. Підрядник, який будує трасу, спеціально готував ділянку до змагань і розчищуватиме її після події (на бетоні лишилися сліди від коліс тощо)
Керівник Служби автомобільних доріг у Полтавській області Іван Краповницький каже, що схожих змагань в Україні не було. Організація ORG KHARKOV звернулася з проханням влаштувати перегони саме тут. Нині ця ділянка не використовується для транспорту, тому вирішили, що можна влаштувати Drag Racing.
«Понад 60 км дороги побудували. У нас залишилася основна ділянка 5 км і розв’язка на М-03. Під час роботи можуть виникати складнощі. Дійсно, був випадок з ремонтом ділянки дороги, але підрядники все виправили. Цементно-бетонна дорога слугує дуже довго і це надважливий проєкт для України».

Дорога Дніпро-Решетилівка у межах Полтавської області є одним з елементів стратегії до 2027 року. Будівництво цієї цементно-бетонної дороги влада теж розглядає як інвестиційний проєкт.
Один кілометр такої дороги коштує 50 млн грн. Вартість дороги у межах Полтавської області становить 10 млрд грн. Голова ПОДА Олег Синєгубов говорить, що це будівництво – пілотний проєкт для України й тим складний. Ця траса потребує чималих інвестицій від держави, але її підрядники називають довговічною. Кажуть, що про ремонт такої дороги не думатимемо найближчі 20 років.
Від автобану в межах Полтавської області очікують, що новою дорогою їздитиме більше транспорту. В ОДА розраховують, що в область більше інвестуватимуть.
Крім того, у стратегії Полтавщини згадують про місцеві дороги, більшість з яких у незадовільному стані. В області уже є програма розвитку місцевих доріг, але її планують адаптувати до концепції розвитку до 2027 року.














