Аварійну дорогу на Гадяч внесли до планів відновлення у 2025 році

Аварійна дорога
Аварійна дорога

Фото – Агентство відновлення доріг

Ремонт дороги Гадяч – Липова Долина подали на погодження до центральної влади й очікують на виділення фінансування.

Про плани на ремонт дороги повідомив виконувач обов’язків директора Агентства місцевих доріг Полтавщини Сергій Заплаткін під час засідання обласної комісії 19 березня:

«Дуже сподіваємося, що виділять кошти з резервного фонду. Перелік цієї дороги, Гадяч – Липова Долина, також є на погодженні у Міністерстві розвитку й Укравтодорі. Сподіваємося, що кошти надійдуть і цю ділянку ми закриємо в межах експлуатаційного утримання».

Про плани ремонтувати дорогу говорили у 2023 році. Автошлях Білопілля – Терни – Липова Долина – Гадяч Агентство взяло на баланс за кілька років до цього. З тих часів дорога перебувала в аварійному стані та потребувала ремонту. Роботи планували розпочати у 2022 році, проте через війну його відтермінували.

Фото Агентства місцевих доріг Полтавщини за 2023 рік

Ремонт доріг Полтавщини у 2025 році

Нагадаємо, що цьогоріч розпочали ремонт дороги Мала Рублівка-Рунівщина. Усього в оновлення покриття місцевих автошляхів вкладуть 400,5 млн грн.

Звідки надійдуть гроші на ремонт місцевих доріг Полтавщини:

  • понад 126 млн грн спрямували з державного бюджету;
  • 100 млн грн заклали в обласному бюджеті; 
  • понад 174 млн грн мають надійти від громад.

Нещодавно розпочали ремонт на дорозі Мала Рублівка-Рунівщина.

Відновленням шляхів займається Агентство місцевих доріг Полтавщини.

Також обслуговуванням доріг в області займається Служба відновлення та розвитку інфраструктури Полтавщини. Автошляхи, якими вона опікується, поділені на 4 категорії. Їх підтримують у проїзному стані за пріоритетністю: максимальний віддають дорогам міжнародного значення, а за залишковим принципом ремонтують територіальні.

В умовах війни закон забороняє витрачати бюджетні гроші на капітальні ремонти, тож підтримку проїзного стану автошляхів Полтавщини здійснюють коштом експлуатаційного утримання. Ліміт витрат на 2024 рік – 447 млн грн, однак потрібно втричі більше.

На експлуатаційне утримання головних доріг області у 2025 році виділили 254 млн грн, проте цих коштів недостатньо.

Заплановані в бюджеті гроші покривають третину від мінімальної потреби. На балансі організації перебувають 18 доріг в межах Полтавщини.

За даними Служби, розпочали латати дорогу Н-12 Суми – Полтава та Н-08 Бориспіль – Маріуполь. Також прибирати сміття та ремонтувати бар’єрне обгородження мають на дорозі М-03 Київ – Харків.

Служба відновлення звернулася до Міністерства економіки щодо виділення додаткових грошей на поточний ремонт та експлуатаційне утримання шляхів області. Питання перебуває на розгляді.