Головні дороги Полтавщини в проїзному стані: де є аварійні ділянки

Ілюстративне фото. Дорога Гадяч-Опішня
Ілюстративне фото. Дорога Гадяч-Опішня

(Фото – Агентство місцевих доріг у Полтавській області)

Служба відновлення займається обслуговуванням 18 доріг на Полтавщині в умовах нестачі фінансування.

Про головні дороги та їхній стан розповів Іван Краповницький начальник Служби відновлення та розвитку інфраструктури в Полтавській області під час спільного засідання депутатських комісій облради 13 листопада:

«Залежно від категорії дороги перебувають у різному стані, але загалом усі в задовільному проїзному стані. Є дороги з аварійними ділянками, які потребують навіть не поточного, а капітального ремонту».

В умовах війни закон забороняє витрачати бюджетні гроші на капітальні ремонти, тож підтримку проїзного стану доріг Полтавщини здійснюють коштом експлуатаційного утримання. Ліміт витрат на 2024 рік – 447 млн грн, однак потрібно втричі більше. 90% з ліміту використали.

За словами заступника з експлуатаційного утримання Анатолія Мягкохліба, у більшості доріг Полтавщини стан жахливий, за винятком М-03, Р-60 і ще кількох.

Дороги, якими опікується Служба відновлення, поділені на 4 категорії. Їх підтримують у проїзному стані за пріоритетністю: максимальний віддають дорогам міжнародного значення, а за залишковим принципом ремонтують територіальні.

Що відомо про стан головних доріг Полтавщини

міжнародні:

  • М-03 Київ-Харків-Довжанський – ключова дорога Полтавщини, перебуває в проїзному задовільному стані;
  • М-22 Полтава-Олександрія перебуває в задовільному проїзному стані, найбільші проблеми по шляху є за Кременчуком у бік Кіровоградської області;

національні:

  • Н-12 Суми-Полтава – частина дороги від Полтави до Котельви переважно має значні дефекти й багато аварійних ділянок, проте її також оцінюють як дорогу в задовільному стані;
    • два тижні тому Служба відновлення зверталася в профільне Міністерство щодо стану дороги й потреби в фінансуванні на її ремонт, проте через близькість зими цьогоріч можливі тільки аварійні роботи;
  • Н-31 Дніпро-Кобеляки-Решетилівка – нова бетонна дорога та стара наявна, яка йде ділянками паралельно; автошлях недобудований, як і розв’язка, що виходить із бетонної дороги на М-03;
  • Н-08 Бориспіль-Кременчук-Дніпро – дорога перебуває в задовільному стані, є ділянки зі значними руйнуваннями, зокрема в Піщаному в Кременчуцькому районі;
    • роботи виконують тільки коштом експлуатаційного утримання на найбільш аварійних ділянках;

регіональні:

  • Р-60 Кролевець-Конотоп-Ромни-Пирятин – дорога перебуває в проїзному задовільному стані, півтора місяця тому ліквідовували аварійну ямковість, щоб наше сполучення з Сумською областю було більш сталим і функціональним. 
  • Р-67 Чернігів-Ніжин-Прилуки-Пирятин – дорога протяжністю близько 18 км у проїзному стані, має значну кількість деформацій, які створюють незручності для проїзду, але не є аварійними за масштабами;
  • Р-42 Лубни-Миргород-Опішня – дорога перебуває в задовільному проїзному стані, є невеликі ділянки з аварійними руйнуваннями, які ліквідують шляхом експлуатаційного утримання;
  • Р-11 Полтава-Красноград – 25 км цієї дороги відремонтували до повномасштабної війни від її початку до Карлівки, за містом 13 км не встигли завершити, тож їх підтримують у проїзному стані коштом експлуатаційного утримання;
  • Р-10 Черкаси-Чигирин-Кременчук – дорога протяжністю близько 6 км, перебуває у проїзному стані, має незначні дефекти й вибоїни;

територіальні:

  • Т-17-05 Лохвиця-Гадяч-Охтирка – дорога в дуже важкому стані й потребує капітального ремонту, щодо неї надходять численні скарги;
    • за рахунок експлуатаційного утримання покращити стан дороги неможливо, питання видалення грошей перебуває на контролі в Міністерстві й Агентстві відновлення;
  • Т-17-16 Хорол-Семенівка-Кременчук – дорога в проїзному стані, але подекуди має значні руйнування покриття й потребує капітального ремонту, її стан підтримують тільки з експлуатаційних видатків;
  • Т-17-03 Недогарки-Світловодськ – стан дороги майже критичний, підтримується коштом експлуатаційних видатків, а на капітальний ремонт під час війни не передбачені гроші;
  • Т-17-06 Гадяч-Опішня – дорога в частково відремонтованому стані, для неї замовили проєктну документацію на виконання капітального ремонту.

За словами керівника Служби відновлення, організація розглядає можливість разом із підрядниками виконати роботи на найбільш зруйнованих ділянках доріг:

  • Н-08 у межах Піщаного;
  • Р-42 Лубни – Ромодан – Миргород – Опішню;
  • Т-1716 Хорол – Семенівка – Кременчук;
  • Н-12 Суми – Полтава.

Йдеться про вирівнювання покриття грейдером і, за можливості, засипання утворених ям відфрезованим матеріалом або щебенем. 

Нагадаємо, що депутати збиралися на спільне засідання двох комісій, аби обговорити стан доріг Полтавщини. У центрі дискусії опинилася ділянка Н-08 в межах Піщаного в Кременчуцькому районі. Що чекає на цю дорогу – читайте в матеріалі.