Автопарк кольору осені: полтавські перевізники мають в 14 раз більше маршруток, ніж автобусів

Автор: Максим Самойдюк, 13 жовтня, 16:51

Фото: Полтавські перевізники мають в 14 раз більше маршруток, ніж автобусів


Ми порахували кількість транспорту в автопарку полтавських приватних перевізників й тепер знаємо точну кількість і вік полтавських маршруток. А також те, що автобусів у місті майже немає, а вік тих, що є – понад 20 років.

Полтавська міська рада опублікувала 8 жовтня повний перелік транспорту приватних перевізників, які мають дозволи перевозити полтавців. Ми детально ознайомились з цим списком й порахували кількість, стан і вік транспорту, що має кожен перевізник. Результати заставляють задуматися, адже в місті майже немає великогабаритних автобусів.

Полтавські перевізники мають в 14 раз більше маршруток, ніж автобусів

Тут не йде мова про комунальний транспорт (тролейбуси та декілька «Богданів» КП «Полтаваелектроавтотранс»).

Серед 255 заявлених транспортних засобів переважну більшість складають «Рути» (147). Усе інше – в основному маленькі автобуси («Богдан», «Еталон» тощо), які також відносяться до «маршуток» у містах з розвиненим транспортом. Проте ще цікавішим є середній вік цих транспортних засобів – 11 років.

Якщо ж брати до уваги лише великі автобуси (MAN, SCANDIA тощо), то ми не знайшли таких віком менш як 20 років. Деяким автобусам вже близько 30 років, що є поважним віком навіть для літаків.

Тепер по автопарку кожного перевізника окремо. Загалом у Полтаві таких 18, але до уваги брались лише ті, що мають автопарк більш як 10 машин. Наша мета – не порівняти їх, а показати систематичну проблему.

Уточнимо, що всі перевізники вказані за спаданням (від найбільшого автопарку до найменшого).

ТОВ

Це підприємство належить дружині Юрія Лупаєнка – Іванні Комісар. Юрій Георгійович має не одну юрособу, на яку записаний транспорт. Іноді ці підприємства «конкурують» між собою за маршрути. Це не подобається АМКУ, але перевізник їх ігнорує… й отримує за це штрафи.

Варто також згадати, що на початку 2018 року Юрія Лупаєнка затримали при спробі дати хабар керівнику патрульної поліції Полтави Віталію Мельничуку.

Повертаємося до автопарку. На це підприємство записано 64 машини. Більшість із них – «Рути», але є і великогабаритні автобуси.

Майже усі великогабаритні автобуси міста виходять на дороги від «Люкс-Полтава 2009». Це вплинуло на середній вік транспортних зобів підприємства – 13 років, адже ці автобуси доволі зношені.

ТОВ Євробус Полтава

Це підприємство належить другому великому перевізнику – Михайлу Костову (офіційно Юлії Костовій). Разом з попереднім перевізником вони – «володарі кільця». Проте автопарк у «Євробус Полтава» трохи менше – 41 одиниця, з яких лише 4 великогабаритних автобуси. Вік машин менший, ніж у конкурента, але знову таки, справа у великих автобусах.

ТОВ «ТК Експрес-лайн»

Це підприємство належить прибиральниці Полтавської аграрної академії Марині Швачко й правоохоронці логічно вважають (в рамках кримінального провадження щодо надання «відкатів» міській владі часів Мамая), що вона є підставною особою. Взагалі, вони вважають, що власником ТОВ «ТК «Експрес-лайн», ТОВ «Люкс-Полтава 2009», «ПП «ЛЮГ» і ТОВ «Делко компані» є одна людина (букмекери не приймають ставок на Юрія Лупаєнка), адже ці підприємства фактично знаходяться в одному кабінеті.

Щодо транспорту, то тут 33 одиниці, середній вік яких близько 10 років. В арсеналі перевізника – «Рута» й «Богдан».

ТОВ

Це підприємство також записане на Марину Швачко. А так все без сенсацій – одні маршрутки віком 10 років.

ПП

Власниця підприємства – Єлизавета Георгіївна Теницька, яка прописана за однією адресою з Юрієм Лупаєнко. Спільне місце реєстрації й «по батькові» наводить на думку, що це сестра Юрія Георгійовича. Взагалі «ЛЮГ» на те й «ЛЮГ», що це ініціали головного перевізника Полтави.

Середній вік транспортних засобів ПП ЛЮГ – 12 років, але в них є великогабаритний автобус.

ТОВ «Бас-Експрес»

ТОВ «Бас-Експрес» належить Анастасії Чередніченко – доньці ексдепутата міськради від БПП Сергія Чередніченка. Останній у квітні 2017 року анонсував в Полтаві появу нових перевізників з Києва, а в травні став перевізником сам.

Середній вік заявленого транспорту – 13 років, і все це маршрутки.

ТОВ «Глобус Авто Полтава»

Є дві новини: хороша і погана. Хороша – підприємство має повністю новий автопарк. Погана – це «Рути». Засновником ТОВ «Глобус Авто Полтава» є Юрій Шевчук. Х̶т̶о̶ ̶о̶т̶р̶и̶м̶у̶є̶ ̶п̶р̶и̶з̶ ̶г̶л̶я̶д̶а̶ц̶ь̶к̶и̶х̶ ̶с̶и̶м̶п̶а̶т̶і̶й̶?̶ 

ПП «Норд-Ост»

Підприємство з трошки дивною назвою (але створене задовго до трагічних подій у Москві) належить Віктору Оніщенку. Хоча середній вік в них не такий молодий, як у попередника, але в автопарку є великогабаритний автобус. Що, як ми з’ясували, рідкість в наших краях.

ТОВ

ТОВ «Віраж-В» належить Володимиру Горбаню. Підприємство зареєстровано у липні 2014 року і налічує 11 транспортних засобів. Середній вік автопарку  —  11 років. 

Полтавські перевізники мають в 14 раз більше маршруток, ніж автобусів

Ще 27 маршруток перебувають в автопарках малих перевізників. В основному вони обслуговують не популярні маршрути й, можливо, від них вимагати великогабаритних автобусів немає сенсу. Середній вік транспортних засобів = в цілому по місту.

Яку картину ми бачимо?

У Полтаві є низка районів, де люди з інвалідністю або матері з коляками не мають змоги користуватися громадським транспортом, адже на маршруті нема жодного заявленого автобуса.

Ті автобуси, що мають перевізники, старіше, ніж літаки у великих авіакомпаніях.

Чим старший транспорт, тим більше коштує амортизація (більше несправностей – більше деталей).

Чим більше коштує амортизація, тим більше видатків, а більше видатків – більше собівартість перевезень.

Старий транспорт поступається місцем маршруткам «Рута».

Таким чином автопарк старішає, і єдине, що його оновлює – це маршрутки.

Ситуацію може змінити комунальний транспорт, або перегляд й розподіл чинних маршрутів і тарифоутворення.

Ситуація не змінюється (оновлення тролейбусного парку це добре, але в комплексі…).

Обкладинка й графіка Юлії Деркач

 

Опублікована: 13 жовтня 2019


Коментарі

Від {{ com.user.name }} {{ com.user.lastname }}, {{ com.created_at }}
{{ com.content }}

Від {{ child.user.name }} {{ child.user.lastname }}, {{ child.created_at }}
{{ child.content }}



Зареєструйтесь, щоб мати можливість коментувати

Реєстрація