Для тролейбусного депо Полтави планують збудувати електростанцію

Тролейбус у Полтаві
Тролейбус у Полтаві

Світлина ЗМІСТу

Сонячна електростанція дозволить обслуговувати тролейбуси й комунальні автобуси на виробничій базі незалежно від відключень світла.

На останній сесії Полтавської міськради 23 липня депутати ухвалили рішення будувати сонячні електростанції для комунальних підприємств міста. Для цього внесли зміни до програми покращення енергоефективності, де йдеться про плани будувати сонячні електростанції.

Серед кандидатів на встановлення сонячних панелей – «Полтаваелектроавтотранс», яке відповідає за комунальні тролейбуси й автобуси міста. Для його депо розрахували потреби в електростанції потужністю 200 кВт, а також 50 кВт необхідні на забезпечення адміністративної роботи.

Директор підприємства Євгеній Зайцев 23 липня у коментарі ЗМІСТу розповів, що КП також потрапляє під відключення світла під час загострення дефіциту електроенергії в країні й запровадження ГАВ і спец. ГАВ. Диспетчерський пункт знеструмлюють за графіками, як і будинки містян.

Будівництво електростанції дозволить покрити потреби виробничої бази підприємства:

«Тільки депо наше потребує 200 кВт потужності електроенергії для того, щоб воно могло спокійно працювати. У нас крім тролейбусів є ще автобуси, які потрібно обслуговувати. Не тільки, коли тролейбус чи автобус заїхав на територію депо. Їх обслуговують, використовуючи електричні підіймачі, виконуючи зварювальні роботи тощо», – говорить Євгеній Зайцев.

Тролейбуси Полтави й відключення світла

Критична інфраструктура Полтави не потрапляє під погодинні графіки відключень, бо для неї в енергосистемі заброньована частка електроенергії. Тролейбусна мережа продовжує працювати через важливість для функціонування міста.

Нещодавно депутат Полтавської міської ради Євген Ніколаєнко запропонував припинити випускати тролейбуси Полтави вдень, обмежившись піковими годинами ранку й вечора, з міркувань економії електроенергії.

За словами керівника «Полтаваелектроавтотрансу», тролейбуси Полтави споживають до 1% електроенергії, виділеної критичній інфраструктурі.

Нагадаємо, що полтавські тролейбуси припиняли роботу в листопаді 2022 року внаслідок масованих обстрілів Росією енергетичної інфраструктури України. Тоді їхню роботу на деякий час обмежували годинами пік. Цю проблему могла б розв’язати наявність приватного транспорту, але відсутність стабільної системи перевезень робить тролейбуси незамінними.

ЗМІСТ писав, що в транспортному підприємству Полтави не вистачає водіїв тролейбусів, автобусів та кондукторів.

Нестача кадрів у Полтаві: потрібні водії тролейбусів

Для стабільної роботи громадського транспорту не вистачає близько 30 кермувальників тролейбусів та близько 15 людей для керування автобусами. Також працівників не вистачає на таких вакансіях, як кондуктор, слюсар, монтер контактних мереж тощо.

Євгеній Зайцев каже, що на нестачу кадрів вплинули не тільки повномасштабне вторгнення та мобілізація: значна частина працівник підприємства виходить на пенсію та звільняється за станом здоров’ям.

Аби поповнити штат водіїв тролейбусів, у Полтаві розпочали безкоштовні курси. У першу групу набрали 10 людей, охочих стати водіями, розповів керівник «Полтаваелектроавтотрансу» Євгеній Зайцев. Серед них – семеро жінок та троє чоловіків.

Це полтавці та ВПО, частина з яких стояла на обліку в службі зайнятості. Аби долучитися до курсу водіїв тролейбусів, кандидати мали опанувати одну з водійських категорій (В або С), аби під час навчання здобути кваліфікацію водія категорії Т.