Тролейбуси Полтави споживають до 1% електроенергії, виділеної критичній інфраструктурі

Світлина ЗМІСТу
Критична інфраструктура Полтави не потрапляє під погодинні графіки відключень, бо для неї в енергосистемі заброньована частка електроенергії. Тролейбусна мережа продовжує працювати через важливість для функціонування міста.
Нещодавно депутат Полтавської міської ради Євген Ніколаєнко запропонував припинити випускати тролейбуси Полтави вдень, обмежившись піковими годинами ранку й вечора, з міркувань економії електроенергії.
23 липня ЗМІСТ звернувся до керівника комунального підприємства «Полтаваелектроавтотранс» Євгенія Зайцева з питанням про обсяг споживаної тролейбусами потужності й отримав наступну відповідь:
«Якщо брати з усіх підприємств критичної інфраструктури, на які заброньований певний обсяг електроенергії, який не відключають, то ми в ньому десь 1%, а може й менше».
Тролейбуси Полтави належать до критичної інфраструктури міста. Такого статусу їм надала обласна військова адміністрація. Саме вона ухвалює рішення щодо заживлення тролейбусів поза графіками відключень.
Євгеній Зайцев говорить, що комунальне підприємство також потрапляє на відключення світла. Це стається під час загострення дефіциту електроенергії в країні й запровадження ГАВ і спец. ГАВ. Крім того, диспетчерський пункт знеструмлюють за графіками.
Нагадаємо, що полтавські тролейбуси припиняли роботу в листопаді 2022 року внаслідок масованих обстрілів Росією енергетичної інфраструктури України. Тоді їхню роботу на деякий час обмежували годинами пік. Цю проблему могла б розв’язати наявність приватного транспорту, але відсутність стабільної системи перевезень робить тролейбуси незамінними.
ЗМІСТ писав, що в транспортному підприємству Полтави не вистачає водіїв тролейбусів, автобусів та кондукторів.
Нестача кадрів у Полтаві
Для стабільної роботи громадського транспорту не вистачає близько 30 кермувальників тролейбусів та близько 15 людей для керування автобусами. Також працівників не вистачає на таких вакансіях, як кондуктор, слюсар, монтер контактних мереж тощо.
Євгеній Зайцев каже, що на нестачу кадрів вплинули не тільки повномасштабне вторгнення та мобілізація: значна частина працівник підприємства виходить на пенсію та звільняється за станом здоров’ям.
Аби поповнити штат водіїв тролейбусів, у Полтаві розпочали безкоштовні курси. У першу групу набрали 10 людей, охочих стати водіями, розповів керівник «Полтаваелектроавтотрансу» Євгеній Зайцев. Серед них – семеро жінок та троє чоловіків.
Це полтавці та ВПО, частина з яких стояла на обліку в службі зайнятості. Аби долучитися до курсу водіїв тролейбусів, кандидати мали опанувати одну з водійських категорій (В або С), аби під час навчання здобути кваліфікацію водія категорії Т.
Цей матеріал підготовлено за підтримки Prague Civil Society Centre