Новий ноутбук чи відремонтований дах: на які школи варто виділяти кошти з бюджету

Автор: Наталія Норіцина, 11 липня, 16:59

Фото: Петро Ворона вимагає надати інформацію про інтерактивні комплекси


На черговому засіданні постійної комісії обласної ради з питань освіти, науки та культури між депутатами розгорілася суперечка стосовного того, які навчальні заклади області заслуговують на додаткове виділення коштів.

На засіданні профільної комісії, що відбулася 11 липня, депутати розглядали лише три питання. Найбільше суперечок викликав перший пункт порядку денного: «Про додаткові кошти для Департаменту освіти і науки Полтавської облдержадміністрації на придбання засобів навчання». Кошти планують витратити на закупівлю інтерактивних комплексів для навчальних закладів обласного підпорядкування. З відповідним проханням до депутатів обласної ради звернулися представники Департаменту освіти та науки Полтавської облдержадміністрації.

Ганна Галушка, начальник відділу фінансової та кадрової роботи Департаменту освіти та науки:

«Департамент прохає підтримати виділення додаткове коштів з метою їх спрямування у три навчальні заклади обласного підпорядкування. Це Ковалівська школа для обдарованих дітей, Шишацька гімназія для обдарованих дітей та Кременчуцька спеціалізована школа для обдарованих дітей».

Сучасні засоби навчання, які планують закупити для цих шкіл, включать у себе кабінет географії, кабінет фізики, кабінет хімії та кабінет біології для кожної школи. Ці кабінети включають в себе одне робоче місце вчителя з мультимедійним комплексом і 12 або 15 робочих місць для учнів. Оскільки це сучасні вимірювальні електронні комплекси, окрім ноутбуків та інтерактивних дощок, вони оснащені цифровими лабораторіями, які в залежності від предмета дають змогу проводити різноманітні вимірювання. За словами представників Департаменту освіти, придбання таких комплексів є необхідним для посилення вивчення природничо-математичних наук.

У грудні минулого року на подібні цілі вже була використана цільова субвенція з державного бюджету. Тоді кошти були спрямовані на 4 громади і 3 райони, у яких уже були створені опорні навчальні заклади. Це Диканський, Кобеляцький, Решетилівський райони та Шишацька, Семенівська, Глобинська та Пирятинська об’єднані територіальні громади.

Депутати погодилися з тим, що навчальні заклади області потребують дофінансування. Але висловили сумніви з приводу доцільності  виділення коштів на школи, які і так отримують достатньо грошей, та з приводу закупівлі саме цих комплексів.

Петро Ворона, член комісії з питань освіти, науки та культури, БПП «Солідарність»:

 «У мене склалося враження, що хтось втихаря домовився з міністерством, клепають, формують ці комплекси, закладають туди відкати, як це робилося десятки років. І через державні, муніципальні програми нав’язують школу і дерибанять бюджет».

Частина депутатів відстоювала думку про те, що з обласного бюджету варто виділяти кошти лише на заклади обласного підпорядкування. Решта ж закликали виділяти кошти з обласного бюджету на невеликі сільські школи, матеріально-технічна база яких дійсно потребує реконструкції та оновлення. Депутати навіть наводили приклади шкіл, які потребують ремонту даху. А виділення коштів для шкіл, які і так мають сучасне забезпечення, є невиправданою тратою коштів.

Олександр Путря, член комісії з питань освіти, науки та культури, «Відродження»:

«На засіданнях наших комісій, практично з перших днів роботи, ми говорили, що було б добре відновити ту програму дахів шкіл, як це робили в попередні роки, щоб допомогти районам. За попередньої каденції було зроблено не одну таку школу. Чому ми знову зміцнюємо матеріальну базу тих шкіл, які і так відірвані від інших, звичайних шкіл по матеріальній базі, по оснащенню технічному».

Анатолій Ханко, заступник голови обласної ради, ВО «Свобода»:

«Чи у всіх навчальних закладах обласного значення нормально з дахами, з енергозберігаючими технологіям? А тут ми вкидаємо такі великі суми, які не могли собі дозволити на початку року. Якби в нас були закриті всі проблеми, можна було б говорити. У нас є багато закладів, які потребують допомоги».

Частина депутатів, навпаки, наполягали на тому, що в області має бути хоча б кілька шкіл з сучасним обладнанням, на які рівнятитмуться всі інші.

Іншою точкою конфлікту стали самі інтерактивні комплекси, адже депутати не отримали про них достатньо інформації.

Петро Ворона:

«Хто виробник, хто автор, хто постачальник цієї продукції? Ви нам пропонуєте закупляти, навіть не знаєте. Коли ми минулого разу сідали, я думав, що отримую з приводу цього комплексу якусь більш-менш вичерпну інформацію. Щоб я зрозумів, чи треба купувати. По перше, мені була потрібна характеристика цього комплексу, кошторис, з чого він хоч складається, і, звичайно перелік тих функцій, які він може виконувати, щоб я міг зрозуміти, потрібно це дітям чи не потрібно. Я отримав на електронну пошту фотографії комплексів. І все. Більше я не отримав ніякої інформації».

Під час засідання комісії депутати не змогли прийняти конкретне рішення стосовно цього питання. Вони звернулися до представників Департаменту з вимогою надати інформацію, що входить до складу комплексів, і кошторис до сесії, щоб на сесії повністю володіти ситуацією.

Опублікована: 11 липня 2017


Коментарі

Від {{ com.user.name }} {{ com.user.lastname }}, {{ com.created_at }}
{{ com.content }}

Від {{ child.user.name }} {{ child.user.lastname }}, {{ child.created_at }}
{{ child.content }}



Зареєструйтесь, щоб мати можливість коментувати

Реєстрація