Полтавський аеропорт і лоукости: як влада планує це поєднувати

Полтавському аеропорту  потрібна реконструкція злітно-посадкової смуги або будівництво нової
Полтавському аеропорту потрібна реконструкція злітно-посадкової смуги або будівництво нової

(Фото – ЗМІСТу)

У Полтаві затвердили програму розвитку аеропорту до 2027 року. Це необхідно, щоб зберегти його міжнародний статус, але важливо не витрачати бюджетні гроші на не критичні напрямки.

Про аеропорт та його проблеми ЗМІСТу відомо з брифінгу начальника Полтавської обласної військової адміністрації Філіпа Проніна та сесійного засідання Полтавської обласної ради від 22 грудня.

З аеропорту літатимуть тільки після приватних інвестицій

Обласна рада проголосувала програму розвитку аеропорту. Проте, ухвалення програми та використання грошей – це різні речі, каже Філіп Пронін, враховуючи те, що платіжку підписуватиме він і неробочу злітну смугу:

«Протягом 2018-19 років тут приземлилися 20 бортів, а в DIA у США стільки ж за 20 хвилин, а не два роки. У Борисполі, я думаю, що стільки ж приземляються за півдня, а не за 2 роки. Якщо ми не побудуємо злітну смугу, не запустимо лоукостери, там нічого не працюватиме. Навіщо просто вкладати гроші в озеленення чи опалення, якщо він не працює?».

Полтавська ОВА пропонує залучати приватне партнерство, щоб збудувати злітну смугу, інакше аеропорт навряд колись працюватиме. Грошей у бюджеті на злітну смугу немає, бо область наразі заробляє на будівництво 25-30 км дороги:

«Уся область генерує грошей на 25 км дороги.  Якщо ми кажемо про злітну смугу, по різних оцінках є вартість. Я не коментуватиму, бо вона може бути або завищена або занижена. Тут потрібно сідати й розбиратися. Ми декілька років всією областю працюватимемо на те, щоб зробити цю злітну смугу, не витрачаючи грошей на будь-що інше. … Спочатку ми маємо запустити сам аеропорт, а потім вже говорити про такі речі».

Філіп Пронін
Філіп Пронін

Програма підтримки аеропорту дозволить втримати міжнародну акредитацію, але масштабних проєктів без приватних інвестицій Полтавщині очікувати не варто.

Тим часом зміни погоди вплинули на стан аеровокзалу під Полтавою, будівлю якого відремонтували у 2018 році за кількадесят мільйонів гривень, але не встановили систему опалення. Через відсутність обігріву приміщення аеропорту «Полтава» зазнають руйнувань від перепаду температур. Нині в будівлі використовують електроопалення.

Навесні обласна влада анонсувала будівництво котельні, яка обслуговуватиме аеропорт. Для розробки техніко-економічного обґрунтування реконструкції системи теплопостачання виділили 500 тис. грн. Виконати реконструкцію планували цьогоріч. Після заміни начальника Полтавської ОВА, стало відомо, що питання доцільності вкладати гроші в летовище зараз залежить від кількох моментів. Детальніше читайте за посиланням.

Як ремонтували аеропорт «Полтава»

Реконструкція аеропорту коштувала Полтавщині кількадесят мільйонів гривень. У 2018 році обласний Департамент будівництва уклав договір на капітальний ремонт термінала аеропорту з улаштування міжнародного пункту пропуску. Роботи виконувала ТОВ «БК «Центр-буд»» за 25 млн 650 тис. грн.

Потім ремонтували бетонну злітно-посадкову смугу. Тому аеропорт у 2018 році замовив поточний ремонт смуги. Вартість робіт становила 7 млн 300 тис. грн. Хоча це не єдиний поточний ремонт, який замовляв аеропорт.

У 2018 році витратили майже 1 млн грн на поточний ремонт перонів та 156 тис. грн на підготовчі роботи для поточного ремонту руліжної доріжки. Загалом на поточні ремонти витратили майже 14 млн грн. І попри витрати, у будівлі немає системи теплопостачання.

 Детальніше про аеропорт ми розповідали за посиланням.