Спеціальна школа у Полтаві зможе проводити міжнародний обмін

Фото – Валентин Владіміров, kagarlyk.city
Полтавську спеціальну загальноосвітню школу №39 планують позбавити статусу комунального закладу.
Про це із проєкту рішення, за який голосуватимуть під час 69 сесії Полтавської міської ради 18 червня. Назву школи планують змінити із Комунального закладу «Полтавська спеціальна загальноосвітня школа №39» на Спеціальну школу №39.
У разі зміни статусу, до навчального закладу зможуть зараховувати зараховуються діти, які мають легкі та помірні порушення інтелектуального розвитку. Зокрема, учнями школи можуть бути діти з синдромом Дауна та розладами аутистичного спектра.
Для закладу також визначили назву англійською мовою, а в статуті прописали можливості для міжнародної співпраці. Зокрема, школа зможе проводити міжнародний учнівський та педагогічний обмін у межах освітніх програм та проєктів. Також освітній заклад зможе співпрацювати з науковими установами та громадськими об’єднаннями інших країн.
Тривалість навчального року залишиться незмінною із 1 вересня та закінчується 1 липня наступного року. Канікули протягом навчального року триватимуть не менше 30 календарних днів.
Раніше ЗМІСТ писав, що капітальний ремонт укриттів проведуть у трьох школах Полтави. Зокрема, відреставрують підвальне приміщення у ліцеї, який розташований у пам’ятці архітектури.

Реставрацію укриття зроблять у ліцеї №1 на вул. Шевченка, 14, який розташований у пам’ятці архітектури місцевого значення.
Капітальний ремонт проведуть у частині підвального приміщення корпусу № 2 ліцею №13 «Успіх». Також відремонтують частину підвального приміщення початкової школи №41.
Простори мають зробити більш безпечними й придатними для перебування дітей у разі тривоги.
Раніше ЗМІСТ писав, що у ліцеї №13 відкрили новий Центр з надолуження освітніх втрат. Він працює як укриття, має сучасну вбиральню і місця для навчання.
Ремонт освітнього центру фінансували уряди Норвегії та Німеччини, банк розвитку KfW та ЮНІСЕФ.
Ліцей №13 розташований неподалік місця обстрілу Полтави 1 лютого. Того дня о пʼятій ранку полтавська родина пішла до укриття саме цього ліцею. Ніч була неспокійною, довкола лунали вибухи через нову російську атаку, яку відбивали українські захисники. За дві години їхню квартиру знищила російська ракета, але сімʼя Лещенків вижила завдяки перебуванню в укритті.
«Ми пішли в укриття школи поруч. Зазвичай під час тривоги ми йдемо саме туди. Сьогодні теж рано десь о пʼятій ранку ми зібралися і пішли, бо коли масовий обстріл ми завжди там. Ми були в укритті, коли стався удар. Зателефонували сусідам з третього і пʼятого поверхів. Ще нашим сусідам телефонували, але вони слухавку не брали. Невідомо, що з ними».
Освітні центри в укриттях створюють, адже коли школа не має укриття, для дітей це втрачений час. У Полтаві тривоги лунають ледь не щодня, зриваючи освітній процес. Коли один-два класи опиняються у спільному приміщенні, де їх нічого не розділяє, уроки продовжувати неможливо. Дистанційне навчання також переривали відключення електроенергії, тож заклади мають освітні втрати.
Приміром, приміщення ліцею №33 збудували у 1985 році, але до бомбосховища руки не дійшли. Особливість історії цього укриття полягала в тому, що міська рада не могла дати грошей на його ремонт.
Тільки торік зʼявилася реальна можливість його відремонтувати, питання з балансоутримувачем вдалося розвʼязати. Роботи на обʼєкті тривали влітку й восени 2024 року.
