Транспортний колапс у Полтаві: позиція міської влади та перевізників

Автор: Віталій Крицький, 13 травня, 12:18

Фото: Транспортний колапс у Полтаві: позиція міської влади та перевізників


У місті страйкують перевізники приватного автотранспорту. На маршрутах курсують тільки комунальні тролейбуси і приміські автобуси.

За словами секретаря Полтавської міськради Олександра Шамоти, наразі серед шляхів вирішення транспортної проблеми можна назвати:

  1. Запрошення на роботу в Полтаву перевізників із інших міст;
  2. Скликання позачергової сесії міської ради;
  3. Виділення коштів на придбання автобусів та подальше розширення комунального автопарку;
  4. Якщо ж піднімати тарифи, то за процедурою: регуляторний акт має пройти відповідну комісію та подальше затвердження на засідання міськвиконкому.

«Розмовляємо з перевізниками з інших міст, щоб вони працювали в Полтаві. Більше конкретики поки сказати не можу. Також роздумуємо над тим, щоб скликати позачергову сесію міськради й виділити ще коштів на закупівлю комунальних автобусів і тролейбусів. Підкреслю, сьогодні перевізники хочуть уже 6 гривень, а восени це буде 8. Навіть якщо ми й говоримо про підняття тарифу, то це регуляторний акт, який має пройти закону процедуру. І тільки так», – пояснює Шамота.

Перевізник, спікер «Асоціації перевізників Полтавщини» Юрій Лупаєнко розповів, що для відновлення роботи транспорту міська влада має:

  1. Зібрати позачергове засідання виконавчого комітету;
  2. Затвердити підняття тарифу;
  3. Надалі реагувати на вплив економічних факторів: зростання зарплати та вартості паливно-мастильних матеріалів.

«Потрібно розуміти, що ми пішли вимушені кроки. Якщо влада зараз підніме тариф навіть до 10 гривень, водіїв вже не так просто викликати на роботу. Наприклад, дехто вже запив від відчаю. Зауважу, що ми неодноразово надавали розрахунки. Спочатку нам обіцяли підняти вартість проїзду на новий рік, потім після президентських виборів, а тепер знову політика й популізм. Навіть якщо влада закупить великогабаритні комунальні автобуси, вартість проїзду в них, щоб працювати «в нуль», повинна бути близько 6-7 гривень. А якщо ще й з модернізацією, то самі розумієте, наскільки більше».

Для того щоб у подальшому не виникало подібних страйків Юрій Лупаєнко вважає, що полтавська влада має оперативно підіймати вартість проїзду в залежності від соціально-економічної ситуації в Україні:

«Все дорожчає. Тариф у 4 гривні встановлений 5 років тому, а ви порахуйте, наскільки вже виросла мінімальна заробітна плата, вартість палива, навіть хліба. Якщо паливно-мастильні матеріали дорожчають, то влада має оперативно реагувати на зміни».

Лупаєнко ще точно не знає, чи прийде на анонсовану Олександром Шамотою зустріч із перевізниками сьогодні о 15:00, адже, на переконання перевізника, всі розрахунки міська влада має, і розмовляти більше нема про що.

Нагадаємо, у суботу, 11 травня, на маршрути міста вийшов тільки транспорт КП «Полтаваелектроавтотранс». Страйк перевізників триває третій день.

Питання з підвищенням тарифів на перевезення пасажирів у Полтаві розглядали на засідання містобудівної комісії 10 та 11 травня. Проте, ніякого рішення по збільшенню тарифу не ухвалили – не вистачило голосів аби «протягнути» питання та розпочати процес підвищення тарифів у громадському транспорті на основі попереднього регуляторного акту (5 грн в автобусах, 3 грн – у тролейбусах). Члени комісії попередньо вирішили скликати позачергове засідання на середу, 15 травня, аби знайти вихід із транспортної ситуації в місті.

Опублікована: 13 травня 2019


Коментарі

Від {{ com.user.name }} {{ com.user.lastname }}, {{ com.created_at }}
{{ com.content }}

Від {{ child.user.name }} {{ child.user.lastname }}, {{ child.created_at }}
{{ child.content }}



Зареєструйтесь, щоб мати можливість коментувати

Реєстрація