Володимир Поперешнюк розповів про 90 мільйонів гривень штрафу для NovaPay

Фото – «Нова пошта»
Платіжна система «Нової пошти» змінила підхід до роботи через штраф. Понад 90 мільйонів гривень довелося сплатити за порушення у веденні документації про клієнтів.
Про це в інтерв’ю Forbes 2 липня розповів співзасновник «Нової пошти» Володимир Поперешнюк.
Заснована в Полтаві компанія має власну платіжну систему, яка обслуговує клієнтів. На початку червня NovaPay отримала 90 млн 658 тис. грн штрафу від Національного банку України:
«Це величезний штраф, що гальмує розвиток компанії. НБУ дає нам ліцензію, і ми маємо виконувати їхні правила гри. У регулятора були певні зауваження, ми їх не виконали, працюємо далі», – говорить Володимир Поперешнюк.
За його словами, менеджмент NovaPay не звільнять, проте розберуть помилки, аби більше не допускати порушень. Попри штраф, компанію все одно планують розвивати, а не ліквідовувати:
«Ми зараз зосереджені на розвитку NovaPay. Ліквідація не планується. Щодо банківської ліцензії – жодних конкретних рішень у цьому напрямі поки не ухвалювали».
Нагадаємо, ЗМІСТ писав, що НБУ виявив порушення у фінансовому моніторингу клієнтів компанії, яку заснували в Полтаві.
Рішення про штраф отримали також низка банків України. У роботі NovaPay виявили порушення у веденні документації про клієнтів.
Компанії відправили письмові попередження. Зокрема, йдеться про відсутність повної інформації про одержувача під час платіжних операцій. Також компанія здійснювала транскордонні валютні перекази без ліцензії НБУ.
Письмові попередження регулятори направили, зокрема, через недостатню перевірку клієнтів, які пов’язані із політиками.
У пресслужбі «Нової пошти» повідомили, що компанія сплатить штраф без оскарження рішення.

Щоб запобігти новим штрафам або іншим видам покарань з боку регулятора, NovaPay запровадить зміни у своїй роботі. Йдеться про спостереження за кількістю і регулярністю отримання післяоплат фізичними особами.
Раніше ЗМІСТ писав, що в «Новій пошті» збільшують кількість посилок унаслідок переведення працівників на посади, де вони безпосередньо обслуговують клієнтів.
Володимир Поперешнюк говорить, що зростання у компанії з 15-20% на рік планують збільшити до 30%. За словами бізнесмена, такого показника не було протягом п’яти-семи років. Аби досягти такого результату в компанії вирішили зменшити кількість офісних працівників:
«Вони переходять в підрозділи, де створюється цінність. Збільшується кількість посилок, тому що більше людей обслуговують клієнтів. Коли люди з офіса переходять в торговий зал, це означає, що буде більше продажів, буде краще обслуговування. Ми всіх запрошуємо, йдіть у відділення, працюйте, будь ласка».
ЗМІСТ писав, що аби ефективно запровадити зміни «Нова пошта» створила команду реформаторів, до якої увійшли 75 співробітників з усіх регіонів. Переведення відбувається на рівні топменеджерів та офісних працівників «знизу».
Так, наприклад, свій останній день 27 червня допрацює директорка з управління репутацією Олена Плахова, яка з 2020 року була на управлінській посаді.

Раніше ЗМІСТ писав, що відділення «Нової пошти» в Полтаві зроблять безбар’єрними. Компанія співпрацюватиме з Полтавською громадою, щоб покращувати свої відділення. Разом із фахівцями міста бізнес робитиме простір доступним.
Бізнес підписав меморандум про співпрацю з Полтавською громадою у межах проєкту «Рух без бар’єрів».

За словами Інни Поперешнюк, наразі «Нова пошта» впроваджує стандарти доступності в усій мережі. У Полтаві адаптують відділення у співпраці з командою фахівців від міста. Згодом простори розвиватимуть у 15 містах і селищ.