Затриманий влітку заступник міністра ТОТ прохав 100 тис. доларів за вирішення питання навколо траси Київ-Харків

Автор: Максим Самойдюк, 15 січня, 17:58

Фото: Юрій Гримчак за версією слідства хотів посприяти правильному рішенню в питанні навколо траси "Київ-Харків"


Принаймні так вважає слідство. Дослідили інформацію по кримінальному провадженню щодо резонансного затримання Юрія Гримчака і з’ясували, що без «полтавського сліду» не обійшлось.

14 серпня правоохоронці (НАБУ, СБУ і Генпрокуратура) затримали Юрія Гримчака, на той час заступника міністра з тимчасово окупованих територій. Разом з ним затримали і його помічника в часи нардепства Ігоря Овдієнка. Їм інкримінували вимагання мільйону доларів хабара.

Затримали їх на гарячому, на той момент вони встигли отримати половину хабара. Вірніше, не хабара, адже обидва брали гроші за «вирішення питань» не у власному профільному міністерстві, а у Верховному Суді, КМДА та Міністерстві культури. Таким чином, з точки зору кримінального кодексу, мова йде про шахрайство, адже в тих відомствах Гримчак і його «помічник» не мають реального впливу. Т̶а̶ ̶м̶и̶ ̶т̶о̶ ̶з̶н̶а̶є̶м̶о.

Вже пів року Юрій Гримчак проводить свій час у Чернігівському СІЗО, поки правоохоронці вивчають матеріали справи. З них ми знаємо наступне: посадовець нібито отримував гроші від двох джерел й обіцяв сприяти в двох непов’язаних епізодах.

Про перший відомо давно, він з «помічником» мав отримати мільйон доларів від представників ТОВ «Фірма «Катран-К», аби ті мали змогу збудувати багатоповерхівку на схилах Дніпра. Для цього Міністерство культури та КМДА мали погодити «реконструкцію» ринку «Рибалка» поблизу ст.м. «Дніпро». Згодом реконструкція перетворилась би у будівництво.

Саме після отримання першого траншу розміром 450 тис. доларів заступника міністра й затримали. Проте, в судових ухвалах відомо й про другий епізод у цій же справі, по якому Юрій Гримчак і його «помічник» встигли отримати 80 тис. доларів з 100 тис. «запланованих».

Не дивлячись на меншу суму, цей епізод нам цікавіший суто з регіональних мотивів. Ця історія розпочалася давно. У 2013 році ТОВ «Лубенське шляхо-будівельне управління №9» отримало замовлення від Служби автомобільних доріг в Полтавській області на поточний ремонт ділянки траси Київ – Харків – Довжанський.

Підприємство його виконало, але грошей (20 млн грн) не отримало. Бо, нібито, з бюджету гроші за ці роботи так і не надійшли, тож комунальники відмовилися платити. У 2015 році господарський суд Полтавської області постановив, що все одно гроші треба віддати. Пояснюючи це тим, що не треба було тоді підписувати акти виконаних робіт, якщо грошей нема.

Проте, гроші ніхто не віддавав і у 2017 році ТОВ «ЛШБУ №9» звернулося до ТОВ «Юридичне бюро «Юржитло» за правовою допомогою. Засновниками якого є екснардеп Артур Білоус (1998-2002) та Максим Святненко.

Останній є цікавою особистістю, адже намагався потрапити до лав НАБУ й був заявником про отримання хабара суддею Баришівського райсуду та суддею Подільського райсуду Києва в різних епізодах.

Умови співробітництва були дуже прості: якщо юристи змусять Службу автомобільних доріг віддати кошти, то отримають 50% (10 млн грн). Юристи свою справу зробили, але після цього ТОВ «ЛШБУ №9» сказали «дякую». Мовляв, нема доказу, що гроші нам заплатили через саме вашу роботу.

Знову суди. Баришівський райсуд (той самий) вирішує, що все-таки юристам треба заплатити. Так само вирішує апеляційний суд Київської області. Проте, наприкінці 2018 року Верховний Суд видає постанову, у якій відмовляє ТОВ «ЮБ «Юржитло», адже актів виконаних робіт немає і назначає перегляд справи наново.

Ось тут в цій історії і з’являється заступник міністра з тимчасово окупованих територій Юрій Гримчак. Саме до нього приходять юристи й прохають допомогти з потрібним питанням. Посадовець нібито погодився посприяти через свої зв’язки. Такса питання – 100 тис. доларів (з них 50 тис. за «роботу» і 50 тис. суддям).

Тобто, аби отримати 10 млн грн юристи мали заплатити плюс-мінус 2,5 млн грн.

З обіцяних коштів Гримчак та помічник встигли отримати 80 тис. доларів купюрами. І вже під час обшуків ці гроші знайшли в машині та в помешканні чиновника.

Ось такий «Ефект метелика» по-полтавськи, коли не заплачені вчасно гроші за ремонт дороги призвели до затримання заступника міністра з питань окупованих територій. Цікаво, чи могли посадовці Служби автомобільних доріг або водій умовного котка у 2013 році знати, що через їх роботу у 2019 році затримають заступника міністра з окупованих територій чи що взагалі в Україні буде таке Міністерство.

А серйозно, ця ситуація показує невидиму частину системи, в якій ми живемо і де є все: від 25% за потрібне рішення й реконструкції в заповідній зоні за млн доларів до «шахраїв», які «дурять» людей й обіцяють посприяти в непрофільних відомствах, хоча звичайно «жодного» впливу там не мають.

Опублікована: 15 січня 2020


Коментарі

Від {{ com.user.name }} {{ com.user.lastname }}, {{ com.created_at }}
{{ com.content }}

Від {{ child.user.name }} {{ child.user.lastname }}, {{ child.created_at }}
{{ child.content }}



Зареєструйтесь, щоб мати можливість коментувати

Реєстрація