#МандруйУкраїною: як туризм на Полтавщині зробити прибутковим

Автор: Анастасія Добряк, 24 червня, 13:53

Фото: У межах карантину внутрішній туризм став популярнішим, аніж раніше


Сьогодні частка внутрішнього туризму від усього туризму в Україні складає 88%. Полтавщина точно має високий потенціал у туристичній галузі, але важливо, щоб це мало економічний ефект для регіону.

Аби побачити, у якому напрямку варто рухатися, 22 червня у Полтаві розповіли про нову туристичну стратегію Полтавської області й атлас для туристів.

Голова Державного агентства розвитку туризму в Україні Мар’яна Олеськів розповіла, що приїхала на Полтавщину вперше. Найбільше її вразила природа та культура, які можна вигідно використовувати. Тим паче, сьогодні держава «робить ставку» на внутрішній туризм:

«Туризм, як і авіація, від коронавірусу постраждали найбільше. Збитки туристичної галузі, якщо відновляться туристичні потоки до кінця літа, становитимуть близько 60%. Якщо  не відновляться до кінця року, то це буде 80%. Для нас постало питання: як врятувати українську туристичну галузь на цей літній сезон і почати розвиток? І відповідь прийшла – промоційно підтримати розвиток внутрішнього туризму».

Мар'яна Олеськів, Катерина Рижиченко і Дмитро Нальотов

Так з’явився проєкт «Мандруй Україною». Він розпочався минулого тижня, але вже став популярним у соціальних мережах. Лідери думок та зірки в Україні відгукнулися на прохання підтримати український внутрішній туризм і почали постити історії про улюблені місця в країні з хештегом #МандруйУкраїною. Мар’яна Олеськів каже, щоб рекламна кампанія була ще сильнішою, у держагентстві вирішили знімати тематичні ролики з відомими людьми. Для цього на Херсонщину запросили Євгена Клопотенка та Анну Різатдінову, які підтримали український туризм.

Схожий ролик хочуть зняти і в центрі України. Олеськів говорить, що сюжет зніматимуть на Полтавщині, бо тут є чимало активностей і унікальних місць з історією. Для цього на Полтавщину запросять відому людину, яка розповість про внутрішній туризм і його важливість.

Окрім промоції й популяризації туризму на Полтавщині, необхідно виокремити чіткі кроки розвитку цієї галузі в області та розуміння того, що це може дати полтавцям. Голова підкомітету з питань розвитку туризму й народний депутат Дмитро Нальотов розповів, що економічний ефект від туризму можна зробити в Полтавській області більш ніж відчутним. Для цього виокремили кілька акцентів, які показують, у яких галузях і напрямках краще розвивати туризм:

  1. Зручне розташування регіону

Полтавщина з обласним центром у місті Полтава знаходяться фактично у центрі України. Крім того, розташування вигідне тим, що область розташована поряд з містами-мільйонниками. Використовувати це можна за допомогою розвитку інфраструктури, будівництва доріг, створення якісного сервісу для людей, які колись проїздом були на Полтавщині, а потім захочуть сюди повернутися.

Вигідне територіальне розташування – вигідне Полтавщині як туристичному центру

  1. Зелений і чистий регіон

Полтава досі вважається одним з найчистіших українських міст. Так само, зеленими є і містечка в області. Це може сприяти розвитку зеленого туризму, змінам в екології, яких сьогодні потребує регіон. Крім того, створення усталеного бренду зеленого міста сприятиме підтримці гарної екології, що є вигідним для жителів міста й області.

Екологічність Полтавщини може сприяти розвитку зеленого туризму

  1. Історія

Довга та цікава історія Полтавщини може бути ледь не головною фішкою у розвитку туризму. Дмитро Нальотов каже, що сьогодні історію не використовують як бренд-маркер і це є серйозною помилкою.

Різні періоди з історії Полтавської області мають вагу і це можна використовувати при створенні тематичних екскурсій, маршрутів, туристичних об'єктів, унікальної атмосфери для туристів тощо. Також це можна втілити у фестивалях та подіях, що сприятимуть розвитку подієвого туризму на Полтавщині.

Відомі люди і події Полтавщини – це бренд

  1. Культура

Після подорожі Полтавщиною Мар'яна Олеськів сказала, що тут живе українська душа. Таке враження складається завдяки унікальній культурі й традиціям області, які можуть бути цікаві українському туристу. Як правило, наш регіон асоціюють з серцем України і це дійсно можна використовувати. У перспективі, розвиток туристичної галузі міг би посприяти відновленню і реконструкції забутих, занедбаних локацій та споруд, які мають сильний потенціал.

Культура на Полтавщині може бути брендом

  1. Природа

Заступниця голови ПОДА Катерина Рижеченко каже, що унікальні краєвиди Полтавщини можна побачити і в обласному центрі, і в прилеглих населених пунктах. Це й ліси, і скельники поблизу Кременчука, і водосховища тощо. Ба більше. Сьогодні варто говорити й про «інстаграмність» локацій для туриста, адже у гостей має бути бажання зробити фотографію на згадку і поділитися нею з друзями, чи у соціальних мережах.

Таких локацій з гарними краєвидами в області чимало. Достатньо їх активно використовувати, розвивати інфраструктуру довкола, адже, щоб побачити унікальний краєвид, до нього потрібно доїхати.

У туристичній стратегії ставимо акцент на краєвидах Полтавщини

  1. Медичний туризм

Медицина є важливим елементом туризму, адже має власний сегмент гостей Полтави та області. Сьогодні медичні послуги у Полтаві є дешевшими, аніж у містах-мільйонниках, які розташовані поруч. Зробити медицину ще одним символом Полтави – це означає залучати прибутки. Отож, співвідношення цін та якості медичних послуг у регіоні може сприяти розвитку туристичного потенціалу.

Медичний туризм приноситиме прибуток

Опираючись на різноманітність галузей, які можуть бути вигідними й туристичними, на Полтавщині можна збільшити географію та кількість туристів, їхній середній чек і термін перебування. Дмитро Нальотов каже, що одразу для цього необхідно розпочати промоцію та продаж різних туристичних продуктів. Йдеться про тематичні видання, виставки й презентації, де про Полтавщину можна дізнатися якомога більше.

Також необхідно провести маркетингове дослідження. Це дозволить побачити які послуги Полтавщина може запропонувати туризму, як краще їх продати та через які канали. Після цього, важливо створити брендбук. Це впізнаваний логотип, який асоціюватиметься з містом, або областю. Успішні кейси має Львів, Вінниця, Дніпро, Київ, Генічеськ тощо.

У межах стратегії також виокремили конкретні ідеї для Полтави, частина з яких уже знаходиться на стадії реалізації:

  •         відкриття музею української мови;
  •         створення мерчу Полтавщини (сувеніри, брендована продукція тощо);
  •         створення stop point на трасі (точки відпочинку, що є частиною інфраструктури);
  •         розвиток зеленого та пригодницького туризму;
  •         започаткування фестивалю української культури;
  •         створення музею просто неба;
  •         ревіталізація старих масштабних об’єктів під громадський простір;
  •         визначення гастрономічних турів;
  •         виокремлення національних фішок, які можна використовувати як елементи в об’єктах.

Звісно, що впровадження цілої туристичної стратегії потребує фінансування. Для цього є кілька шляхів. Зокрема, кошти на втілення різних проєктів, промоцію та розвиток інфраструктури можна залучати з місцевого і державного бюджетів. Влада має бути зацікавлена у розвитку туризму, адже це є, по суті, інвестиційними проєктами, які невдовзі приноситимуть бюджету прибутки. Також кошти можуть бути інвестиційними та грантовими. Нальотов каже, що для цього важливо, аби над проєктами працювали місцеві драйвери, які дійсно зацікавлені у просуванні стратегії та результатах.

Хто приїздить на Полтавщину відпочивати

Наостанок варто сказати, що розвиток туризму для Полтавщини важливий через те, що ця галузь може приносити реальний прибуток і дати економічний ефект, щойно почати це реалізовувати. Туризм дає робочі місця і створює для жителів місцевості додаткові розваги й цінність міста. Також не варто забувати про те, що туристична галузь показуватиме інвесторам, що реально можна вкладати в проєкти у Полтаві, чи в населені пункти на Полтавщині, адже це дасть прибуток.

Мета стратегії розвитку туризму

Нагадаємо, ЗМІСТ писав про те, як можна відпочити вихідними на Полтавщині, користуючись туристичними маршрутами.

Додамо, що нещодавно на Полтавщині виокремили п’ятірку туристичних магнітів, які стануть частиною національного туристичного маршруту.

Опублікована: 24 червня 2020


Коментарі

Від {{ com.user.name }} {{ com.user.lastname }}, {{ com.created_at }}
{{ com.content }}

Від {{ child.user.name }} {{ child.user.lastname }}, {{ child.created_at }}
{{ child.content }}



Зареєструйтесь, щоб мати можливість коментувати

Реєстрація