На понад чотири години у Полтаві змінили маршрути тролейбусів

Полтавський тролейбус
Полтавський тролейбус

Фото ЗМІСТу

17 листопада тимчасово призупинили рух тролейбусів на частині маршрутів. Обмеження діє з 15:00 до 19:30.

У  Відділі оперативного реагування повідомили, що 17 листопада повідомили, що рух тролейбусів призупинили на вул. Великотирнівській та вул. Решетилівській в обидві сторони. Зміни у маршрутах:

  • маршрути №5, №15 слідують від зупинки Героїв України до зупинки пл. Київська та у зворотному напрямку;
  • маршрут №7 курсує  з с. Розсошенці – Інститут зв'язку (через центр) та с. Розсошенці – Героїв України;
  • маршрут №3 курсує Склозавод – Інститут зв'язку (через Центр);
  • маршрут №4 курсує Південний вокзал – Інститут зв'язку;
  • маршрут №6 курсує Південний вокзал – Героїв України.

Окрім цього, відсутній рух тролейбусів призупинили по вул. Сінній з 13:00 до 17:30. Тому маршрути №3 та №16 курсують через центр.

Нині у Полтаві є 72 тролейбуси. З них 40 нових машин виробництва «Богдан», придбаних ще у 2019 році за кошти кредиту Європейського банку реконструкції та розвитку. Тоді місто відмовилося від закупівлі тролейбусів з автономним запасом ходу, обравши дешевші моделі, які можуть проїхати без контактної мережі лише близько 500 м.

Крім того, лише 52 тролейбуси, включно зі згаданими вище 40, можливо модернізувати для встановлення акумуляторних систем. Решту машин закупили на початку 2000-х років, тож вони мають застарілу конструкцію, що не передбачає можливості обладнання їх автономними джерелами живлення.

Орієнтовна вартість переобладнання одного тролейбуса коливається від 4 до 11 млн грн (залежно від потреб у модернізації). Оскільки розширення автономного ходу тролейбусів потребує суттєвої модернізації, а саме становлення літієвих акумуляторів, систем охолодження, оновлення блоків керування, посилення даху. 

Загалом вартість переобладнання тролейбусного парку Полтави може коливатися від 208 до 572 млн грн.

Нагадаємо, що у міській раді кажуть, що ситуація з відключеннями світла та зупинкою транспорту не є критичною. «Полтаваелектроавтотранс» оснащене власним генератором, потужності якого, на думку влади, достатньо для забезпечення роботи підстанцій. Вони необхідні для підтримання руху електротранспорту навіть в екстрених умовах.

За даними міської ради, нині місто має достатню кількість автобусів та маршруток, що повністю покривають потреби мешканців. Змінюються лише маршрути руху, адаптація до чого може зайняти певний час. Таким чином, транспортна система Полтави загалом залишається стабільною.

ЗМІСТ писав, що Полтава закупила 40 тролейбусів. Конкурс проводив безпосередньо ЄБРР. Угода з банком розміром у 10 мільйонів євро розрахована на 12 років, термін сплати кредиту – 10 років.