Полтавські тролейбуси повернули до списку критичних обʼєктів

Фото ЗМІСТу
З 9 грудня електротранспорт працюватиме незалежно від погодинних знеструмлень.
«Полтаваелектроавтотранс» та його тролейбуси повернули до Реєстру об’єктів критичної інфраструктури. Про це 8 грудня повідомили у Полтавській міській раді.
Тролейбусні лінії живитимуть від захищених мереж. Рух тролейбусів не перериватимуть, тож комунальники повертають чіткий графік руху та роботу міського транспорту у періоди відключень світла.
Подібна ситуація і в Кременчуці, каже т.в.о. начальника Полтавської обласної військової адміністрації Володимир Когут у коментарі медіа «Полтавщина»:
«Тролейбусні управління в області повернули до Реєстру об’єктів критичної інфраструктури. Згідно із Постановою Кабміну №600 від 24 травня 2024 року ці комунальні підприємства і мали бути в переліку критично важливих об’єктів. Але цим до певного часу ніхто не займався. … Тролейбуси живитимуться від захищених ліній. Сподіваємось, що це зменшить соціальну напругу».
Нагадаємо, що нині у Полтаві є 72 тролейбуси. З них 40 нових машин виробництва «Богдан», придбаних ще у 2019 році за кошти кредиту Європейського банку реконструкції та розвитку. Тоді місто відмовилося від закупівлі тролейбусів з автономним запасом ходу, обравши дешевші моделі, які можуть проїхати без контактної мережі лише близько 500 м.
Крім того, лише 52 тролейбуси, включно зі згаданими вище 40, можливо модернізувати для встановлення акумуляторних систем. Решту машин закупили на початку 2000-х років, тож вони мають застарілу конструкцію, що не передбачає можливості обладнання їх автономними джерелами живлення.
Орієнтовна вартість переобладнання одного тролейбуса коливається від 4 до 11 млн грн (залежно від потреб у модернізації). Оскільки розширення автономного ходу тролейбусів потребує суттєвої модернізації, а саме становлення літієвих акумуляторів, систем охолодження, оновлення блоків керування, посилення даху.
Загалом вартість переобладнання тролейбусного парку Полтави може коливатися від 208 до 572 млн грн.
