Полтавський міськвиконком оголосив тендер на 4,4 млн грн щодо висвітлення своєї діяльності. Розбираємо умови

Автор: Максим Самойдюк, 17 січня, 16:31

Фото: На висвітлення своєї діяльності міська влада плнує витратити 4,4 млн грн


У рік місцевих виборів влада Полтави виділила рекордну суму на висвітлення самих себе. Проте, пообіцяли прозорий відбір підрядника, але поки що це не схоже на прозорий відбір.

Взагалі, міська влада вперше обирає собі того, хто буде її «освячувати» (висвітлювати) через тендер у системі ProZorro. Раніше це робилося допорогово (без тендеру) й, наприклад, минулого року щасливчиками у більшості випадків ставали медіа-структури, дотичні до Андрія Матковського (телеканал «ІРТ» та газета «Полтавський вісник»).

Проте замовлення такої послуги, як висвітлення діяльності, є специфічним й не дуже поширене по країні (більшість міст не замовляє такі послуги на аутсорсі). Ми раніше писали, що важливо в цьому випадку обрати процедуру, відповідно до якої буде проходити відбір рекламного агентства й навіть запропонували власний варіант «конкурентний діалог».

Така процедура є в системі ProZorro і більше нагадує систему конкурсу, де немає ніяких умов від замовника, а є лише завдання (в даному випадку це «висвітлити діяльність»). Спочатку учасники пропонують свої варіанти вирішення завдання. Коли місто обирає найкращий, то далі відбувається стандартний аукціон, де учасники надають цінову пропозицію по обраному містом варіанту.

Міська ж влада не стала ускладнювати собі життя та оголосила стандартний тендер, де вписала у технічну документацію, що вимагає від замовника. З цієї документації випливає наступне.

Рекламне агентство у 2020 році повинно забезпечити:

  • 52 матеріали у газетах «Вечірня Полтава», «Зоря Полтавщини» та за потребою у всеукраїнських виданнях;
  • 624 сюжети (або реклами) на телеканалах «Центральний» (ТОВ «Телеканал «Місто), «5 канал» та інші регіональні канали за потребою;
  • 936 матеріали в інтернет-виданнях «Полтавщина», «Коло», «0532» та інші регіональні… ну ви зрозуміли.

При цьому учасник торгів має надати тендерному комітету довідку про аналогічний досвід (а ми пам’ятаємо, що ця практика не надто поширена) та листи-підтвердження співпраці від телеканалів «Центральний», «5 канал» та від газет «Вечірня Полтава» й «Зоря Полтавщини».

Цікавим є те, що згідно з законом про публічні закупівлі, технічна специфікація не має містити найменувань торгових марок, юридичних осіб тощо. Якщо ж це необхідно, то має бути обґрунтування та містити вираз «або еквівалент». Проте залишимо це для ДАСУ (державних аудиторів).

Тепер чому цей тендер ризикує не стати прозорим та має політичний підтекст. Ну, по-перше, коли немає кількісних показників (тираж, відвідуваність, охоплення трансляцій тощщо), то взагалі незрозуміло, яким чином можна обґрунтувати наявність того чи іншого ЗМІ в списку, які потребує місто.

Так, звертаємо увагу на відсутність медіа, дотичного до Андрія Матковського. Для друкованих видань навіть не прописана «потреба в інших регіональних…», тобто «Полтавський вісник» має залишитися без фінансування в будь-якому разі. Канал «ІРТ» отримає замовлення, якщо у міста ж буде така нагальна потреба.

Ну, не те щоб ми сильно хвилюємося за добробут ексміського голови, але ж.

По-друге, звертаємо увагу на присутність у списку «5 канал». Ексклюзивним представником цього каналу в Полтаві є рекламна агенція «Бойко», яка належить Юрію Бойку – депутату міськради з «Батьківщини». Остання є в правлячій коаліції міськради (на відміну від «БПП» Матковського).

Юрію Бойку також належить інтернет-видання «0532», через яке місто також хоче висвітлювати свою діяльність.

Йдемо далі. Учасникам треба надати погодження співпраці з вищезгаданими телеканалами та друкованими ЗМІ. Тут ми бачимо явний конфлікт інтересів у випадку участі рекламної агенції «Бойко», адже їм достатньо не погодити конкурентам співпрацю з «5 канал».

Далі. На тендер не обов’язково надавати лист-співпрацю з інтернет-виданнями. Тобто, будь-який учасник може не гарантувати наявність публікацій на ІВ «Полтавщина», «Коло» чи «0532». Для друкованих ЗМІ та телеканалів це потрібно, а тут – ні.

Нюанси, чому так, ми розуміємо, але факт. У випадку відмови співпраці будь-кого з них з переможцем тендеру, договір буде недійсний? Якщо ні (бо це не так й важливо), то значить, що цей тендер – профанація, адже його умови не обов’язково виконувати.

Ну і не зовсім зрозуміло, що таке «інші регіональні інтернет-видання». Якщо хтось створить власний лендінг (одноразова веб-сторінка) й у міста буде там потреба розмістити там інформацію за будь-яку ціну, то чи вважається це розміщенням на інших інтернет-виданнях?

Коротше, продовжуємо спостерігати, як міська влада в рік місцевих виборів «винаходить велосипед», аби заполонити місцевий медіапростір позитивними новинами про себе.

Обкладинка Марина Вісич

Опублікована: 17 січня 2020


Коментарі

Від {{ com.user.name }} {{ com.user.lastname }}, {{ com.created_at }}
{{ com.content }}

Від {{ child.user.name }} {{ child.user.lastname }}, {{ child.created_at }}
{{ child.content }}



Зареєструйтесь, щоб мати можливість коментувати

Реєстрація