Розрахунок карткою повернеться у тролейбуси: полтавська влада обміняла продовження дедлайнів на зменшення винагороди

Обкладинка_тролейбусні_квитки_1_9_23_2

1 вересня полтавські тролейбуси виїхали на маршрути без валідаторів, а заплатити за проїзд можна було тільки готівкою. Виконавчий комітет зібрався на засідання, щоб дозволити й надалі користуватися електронною оплатою, хоча оператор не виконав умови договору.

Про зміни під час оплати проїзду у тролейбусах відомо з трансляції засідання.

Заступник керівника відділу з транспортних питань та зв’язку Сергій Шпак повідомив, до виконкому надійшов лист від ТОВ «Фарго-сістемс». З нього відомо, що оператор готовий брати 7% винагороди з кожної оплати у громадському транспорті через валідатори замість 9,9%.

За це міська влада має продовжити дедлайн за впровадження Автоматизованої системи оплати проїзду. Минулого засідання це питання зняли з порядку денного.

Пані секретар міської ради Катерина Ямщикова повідомила, що співпрацю продовжать на перехідний період і для зручності громади:

«Перехід на іншу систему. Подібна зміна має супроводжуватися комунікацією з громадою, щоб вона розуміла, як це відбуватиметься. Має бути озвучений перехідний період. Перехід має бути зрозумілим для всіх. Будуть переговорні процеси, бо є питання у депутатського корпусу, управлінців щодо договору.  На цей переговорний період прибираємо дискомфорт, що пов’язаний з паперовими квитками».

Влада ухвалила такі рішення по АСООП та «Фарго-сістемс»:

  • змінити графік  впровадження АСООП й замінити 31 серпня на 31 грудня 2023 року. Цим рішенням фактично рятують підрядника від критики за невчасно виконані роботи, які керівник фірми Максим Голдиш пояснював форс-мажором через війну й неможливість вчасно отримувати техніку;
  • з 1 вересня зменшити розмір винагороди для «Фарго-сістемс» з електронної оплати проїзду до 7%, замість існуючих майже десяти. Але завдяки цій «поступці» компанія і надалі зароблятиме на перевезеннях. Зараз компанія отримує 9,9% від вартості квитка. З цих 9,9% частину (2%) забирає банк. Ще 3,8% податків. Частину коштів витрачатимуть на процесинг, а компанії лишається 2%, пояснював оператор.

Е-квиток у Полтаві

Майбутній графік впровадження АСООП:

ЗаходиВиконавціДедлайни
Розробка та затвердження макета/зразка ЕК (Соціальна картка полтавця)Оператор, відділ з питань транспортних перевезень та зв'язкугрудень 2021 р. - січень 2022 р.
Виготовлення ЕКОператоргрудень 2021 р. - січень 2022 р.
Початок роботи АСООП в тестовому режиміОператор, КП «Полтаваелектроавтотранс» ПМРгрудень 2021 р.
Введення диференційованого тарифу на проїзд у міському пасажирському транспортіОператор, КП «Полтаваелектроавтотранс» ПМРгрудень 2021 р. - січень 2022 р.
Розробити форму звітності обробки даних осіб, що мають право на пільговий проїзд у міському пасажирському транспорті, у тому числі зведений звіт щодо видів та обсягів пільгових перевезеньОператоргрудень 2021 р. - січень 2022 р.
Укладення Договору Оператора з КП «Полтаваелектроавтотранс» ПМРОператор, КП «Полтаваелектроавтотранс» ПМРсічень 2022 р.
Навчання персоналу автобусів/тролейбусів КП «Полтаваелектроавтотранс» ПМРОператор, КП «Полтаваелектроавтотранс» ПМРсічень 2022 р.
Початок роботи АСООП в звичайному режиміОператор, КП «Полтаваелектроавтотранс» ПМРсічень 2022 р.
Розпочати проводити розрахунки з Оператором за обслуговування АСООП на час дії перехідного періодуОператор, КП «Полтаваелектроавтотранс» ПМРсічень 2022р. – лютий 2022 р.
Початок реалізації ЕКОператорлютий 2022 р.
Реалізація можливості поповнення ЕК онлайн або через терміналиОператорлютий 2022 р.
Початок укладення Договорів Оператора з приватними перевізникамиОператор, приватні перевізникитравень 2022 р.
Встановлення обладнання для АСООП в автобусах приватних перевізниківОператор, приватні перевізникисерпень 2022 р.
Створення стаціонарних пунктів для продажу/ поповнення ЕК у кількості 20 од.Операторлютий 2023 р.
Встановлення стаціонарного обладнання АСООП у транспорті КП «Полтаваелектроавтотранс» ПМРОператор, КП «Полтаваелектроавтотранс» ПМРвересень 2023 р.
Замовити публічну закупівлю з виготовлення електронних квитків та забезпечення утримувачів електронними квитками «Соціальна картка полтавця» на безоплатній основіУправління житлово-комунального господарства виконавчого комітету Полтавської міської радижовтень 2023 р.
Організація збору персональних даних для виготовлення персоніфікованих електронних карток «Соціальна картка полтавця»Особа – переможець закупівлі – учасник запровадження Соціальної картки полтавцялистопад 2023 р.
Початок видачі Соціальної картки полтавцяОсоба – переможець закупівлі – учасник запровадження Соціальної картки полтавцягрудень 2023 р.
Завершення перехідного періоду грудень 2023 р.
Внести зміни в умови конкурсу, передбачивши використання ЕКРобочий орган, відділ з питань транспортних перевезень та зв'язкупротягом трьох місяців після завершення перехідного періоду

Оператор е-квитка не вперше просить про зміни дедлайнів.

Раніше ЗМІСТ писав, що без електронної оплати у Полтаві працюють 7 приватних маршруток від двох перевізників, але пасажиропотік вирахувати пасажиропотік усе ж неможливо.

На початку впровадження електронного квитка полтавська влада планувала, що почне рахувати пасажиропотік у приватних перевізників. На практиці це не допомогло. Начальник транспортного відділу Віталій Животенко каже, що валідаторами оператора е-квитка «Фарго-сістемс» забезпечили майже всі маршрутки, але їх знімають водії. У транспортному відділі їх називають недобросовісними. Через це полтавці вимушені продовжувати оплачувати проїзд тільки готівкою.