Тролейбусна лінія на Огнівку: гроші на папери чи реальна перспектива

В основі колажу – фото полтавця Максима Бондаревського
Управління капітального будівництва Полтави вболівало за реконструкцію тролейбусної лінії до мікрорайону «Огнівка», проте реалізація проєкту застрягла на початковій стадії. Попри оплату понад мільйона гривень за проєктну документацію, необхідної експертизи станом на квітень 2024 року немає.
11 липня 2023 року Управління капбудівництва Полтави оприлюднило тендер на розроблення проєктної документації з реконструкції тролейбусної лінії у мікрорайоні Огнівка міста Полтави з підвищенням енергоефективності.
Єдиним учасником та переможницею стала ФОП Анастасії Йовенко, що має звʼязок з проєктантом Романом Мягкохлібом. Роботи оцінили у 3 млн грн. За початковим задумом, проєкт мав бути готовим до 31 жовтня 2023 року. Наразі робота над реконструкцією тролейбусної лінії у мікрорайоні Огнівка міста Полтави застрягла на початковій стадії проєктування. Попри це, Управління капітального будівництва вже заплатило Анастасії Йовенко 1 млн 385 тис. грн.

Отже, на проєктну документацію витратили понад мільйон гривень, але подальших кроків для реалізації проєкту Полтава не має через обмеження переліку витрат під час воєнного стану. Чи стане тролейбусна лінія на Огнівку реальністю, або ж лишиться витратами на «паперову роботу», поки невідомо.
Хто виконує проєкт
За виконання проєкту взявся інженер Роман Мягкохліб. Нещодавно йому оголосили підозру в неякісно проєктуванні, що привезло до затоплення укриття. Хоч тендер на проєктування виграла Анастасія Йовенко, вона має цивільно-правовий договір з Романом Мягкохлібом, який став постійним виконавцем її замовлень. Ймовірно, Мягкохліб та Йовенко мають родинні стосунки і є братом та сестрою.

Крім того, до виконання проєкту залучені інші полтавські інженери по цивільно-правовим договорами: Юрій Дрижирук, Євгеній Чернишов та Вікторія Мягкохліб, відповідальна за кошторисну частину проєкту. Схоже, Роман Мягкохліб вчергове отримав мільйонне замовлення від полтавської влади через проксі-фірму.
Згідно з договором, експертизу проєкту повинна виконати ТОВ «Експертиза ЗО». У цій компанії, згідно з тендерними документами, працюють Мягкохліб та Дрижирук, отже експертний висновок на свій проєкт планують отримати від колег. Управління капітального будівництва погодилося на такі умови, адже підписало угоду з проєктанткою.
На комплексну експертизу проєкту заклали 99 тис. грн, після чого повинна бути завершальна стадія – робочий проєкт вартістю 1 млн 516 тис. грн.

Для чого цей проєкт
Унаслідок задуму Управління капбудівництва, полтавці мали отримати:
- реконструкцію контактної мережі за маршрутом: вул. Героїв України – Сади-2 – Огнівка — Перша міська лікарня – вул. Сінна;
- реконструкцію існуючої контактної мережі із заміною елементів кріплення. Це дозволило би «Полтаваелектроавтотрансу» зменшити витрати електроенергії до 18%;
- реконструкцію та модернізацію обладнання на 2-х тягових підстанціях (№7 та №9). Завдяки такому рішенню витрати електроенергії КП «Полтаваелектроавтотранс» зменшилися б до 20%.
Але все пішло не за планом. Майже одразу після підписання договору почалися зміни до договору:
- 2 серпня 2023 року відбулися зміни П. 2.2. Розділу 2, які стосувалися порядку завершення робіт по розробці проєктної документації;
- 31 жовтня 2023 року угоду про закінчення робіт над проєкт змінили, зокрема щодо збільшення терміну виконання робіт. Ця зміна обумовлена необхідністю проведення додаткового вишукування та погодження проєктних рішень в органах Управління міського електротранспорту України в Полтавській області. (у початковій версії договору 31 жовтня було датою закінчення проєктних робіт)
- 19 грудня 2023 відбулася зміна договору, що стосувалася затримки фінансування витрат Анастасії Йовенко.
Отож, тільки 27 грудня 2023 року проєктанти отримали перший транш від УКБ. На рахунок Йовенко перерахували 1 млн 385 тис. грн за початковий етап робіт. Він містив обстеження технічного стану та розроблення документу на стадії «П» – проєктування. Наступним етапом мало бути отримання комплексної експертизи проєкту від ТОВ «Еспертиза ЗО», проте цього досі не відбулося. Як наслідок, не розпочата завершальна стадія – виконання робочого проєкту.
Що ж полтавці мають на сьогодні?
Влітку 2023 року УКБ розпочинає проєкт реконструкції тролейбусної лінії у мікрорайоні Огнівка. Далі Роман Мягкохліб через проксі-фірму ФОП Йовенко А.С. отримує замовлення, а на запланований кінець жовтня 2023 року замість завершення проєктних робіт підписують додаткову угоду. Вона стосується зміни в строках виконання. Наприкінці грудня 2023 року проєктанти отримують 1 млн 385 тисяч грн за техогляд та початковий етап проєктування. На цьому поки що кінець історії.
Постає запитання: чи доцільно розпочинати цей задум не маючи можливості його закінчити? Припустімо, що проєкт оперативно завершать. Тоді де брати кошти, щоб його реалізувати? І головне: чи буде тралік на Огнівку?