Вагонобудівний завод Полтавщини ризикує зупинити роботу без бюджетних замовлень у 2026 році

Крюківський вагонобудівний завод
Крюківський вагонобудівний завод

Фото з фейсбук-сторінки заводу

Крюківський вагонобудівний завод може залишитися без державного фінансування й зупинити виготовлення пасажирських вагонів. У проєкті держбюджету на 2026 рік грошей на це не передбачили.

Підприємство нині виконує замовлення «Укрзалізниці» та постачає нові вагони у межах великого інвестиційного проєкту. Про це 28 жовтня повідомили в Крюківському вагонобудівному заводі.

Станом на жовтень цього року завод завершив постачання 66 вагонів за договорами, укладеними у 2023 році. А на 2025 рік підписали нові контракти на постачання ще 100 вагонів – 95 звичайних та 5 інноваційних. Поставки мають розпочатися до початку літніх перевезень 2026 року.

На заводі кажуть, що без державного фінансування доведеться згортати роботу. Це означатиме втрату сотень робочих місць не лише на КВБЗ, а й на понад 160 підприємствах по всій країні, які постачають комплектуючі. Багато з них розташовані у прифронтових регіонах.

Крюківський завод залишається єдиним в Україні великим виробником пасажирських вагонів. Більшість комплектуючих нині виготовляють в Україні, тому припинення виробництва поставить під загрозу цілу галузь.

Крім того, «Укрзалізниця» й так має критичний дефіцит рухомого складу, адже щороку списують понад сотню старих вагонів. Нові поставки допомагають хоча б частково оновлювати парк.

На підприємстві сподіваються, що Верховна Рада все ж передбачить гроші на закупівлю вагонів і дасть можливість заводу продовжити роботу.

Раніше ЗМІСТ писав, що «Укрзалізниця» закупила плацкартні вагони нового зразка у заводу на Полтавщині. Підприємство врахувало побажання пасажирів та оновило дизайн.

Загалом для «Укрзалізниці» мають виготовити 66 пасажирських вагонів. Наприкінці квітня для компанії передали шість плацкартних вагонів. У Києві вони отримали екіпірування, а згодом їх включили до складу поїздів №21/22 Харків-Львів та №103/104 Львів-Краматорськ.

Що змінили в плацкартному вагоні нового зразка:

  • інтер’єр у світлих кольорах, матеріали із нержавіючої сталі, покращена оббивка полиць;
  • повздовжні перегородки, які відділяють бокси від проходу;
  • змінений розмір багажної полиці, щоб пасажир на верхній полиці міг сісти й скористатися столиком;
  • м’який куточок біля вікна на нижніх полицях, газетниця у спинці дивана, під полицею – рундук;
  • оновлені драбинки для пасажирів на верхніх полицях, зігнуті поручні, перегородки, вбудовані ручки;
  • індивідуальні світильники з регуляторами яскравості та можливістю змінювати кут їх нахилу;
  • розетки з USB портами;
  • наскрізний прохід вагона обладнаний суцільною світловою енергоощадною лінією;
  • санітарні системи закритого типу, сповивальні столики;
  • два види ролетних штор;
  • продубльовані шрифтом Брайля написи.

У плацкартному вагоні, який пропонує «Укрзалізниця», обладнані 58 місць для пасажирів: дев’ять боксів по шість місць, а десятий бокс – чотиримісний. Бокові полиці в ньому відсутні через віялові двері, що відкриваються в обидва боки. 

Залишок місця використали для облаштування шафи з полицями для зберігання чистої білизни та інших речей.