Влада/перевізники/громадськість: проблема перевезень і тарифів (ТЕКСТОВА ТРАНСЛЯЦІЯ)

Автор: Аліса Куценко, 10 травня, 14:28

Фото: Влада/перевізники/громадськість: проблема перевезень і тарифів


У п’ятницю, 10 травня, міська влада, перевізники, а також мешканці, які користуються віддаленими маршрутами, дискутували щодо підвищення вартості проїзду в маршрутках Полтави.

14:00. На містобудівній комісії розглядають звернення депутатів від БПП Володимира Корчаки та Віталія Павлія щодо стану пасажироперевезень у місті. За їхніми словами, сьогодні ніхто не бажає обслуговувати маршрути на околицях міста — це Івонченці, Вороніна, Рибці, Яківці, Дальні Яківці, Лісок, Залізничників тощо. Крім того, зменшується кількість маршрутів і в межах міста.

Перевізники й пасажири прийшли до міськради

«На окремих маршрутах тривалий час немає маршрутів або вони переповнені, є такі, де перевізники не виходять на маршрути взагалі», - пояснив звернення Володимир Корчака.

Перед початком обговорення голова комісії Дмитро Сенчакович наголосив: ніяке рішення на комісії не приймається, може лише бути надане доручення. Головне – це здорова дискусія, аби знайти спільне рішення.

Влада/перевізники/громадськість: проблема перевезень і тарифів

Надалі надали слово мешканцям віддалених районів. Більшість з них згодні на введення додаткових автобусів на маршрути навіть без пільгових умов – аби ті їздили за графіком. Оскільки ті що є, наразі не в змозі в повній мірі задовольнити потреби мешканців.

14:20. У процесі виступу громадськості, перевізники паралельно викрикують коментарі: «а за тариф у 8 грн їздитемете?», «немає автобусів» тощо.

Мешканці продовжують наводити аргументи, що автобуси знаходяться в незадовільному стані, які диво, що ще їдуть.

«Дякуйте, що хоч такі є», – кричать перевізники.

Виступають полтавці.

14:39. Полтавець просить повернути маршрут «трійку» Ринок і Дублянщина. Перед цим уже виступили мешканці Вороніна, які також просили додати великий автобус і виїжджати вчасно.

14:40. Слово взяв депутат Сергій Луценко, який наголосив, що на селищі Вороніна, наприклад, пасажиропотік наразі збільшився в кілька разів, адже розпочався дачний сезон. Запропонував організувати круглий стіл із перезниками та вирішити питання

«Я не підтримую підвищення тарифу, але й розумію перевізників, немає й коштів на ремонт автобусів тощо. Ми не живемо при комунізмі».

14.43. Виступ громадян закінчився. Голова комісії Дмитро Сенчакович підбив підсумки та виокремив найголовніші проблеми мешканців:

  • Відсутня необхідна кількість громадського транспорту. 
  • Технічний і санітарний стан транспорту.
  • Маршрутчики не дотримуються розкладу руху автобусів.
  • Наявність нових маршрутів.
  • Пасажиромісткість автобусів (є запит на більші транспортні засоби).

14.50. Перейшли до виступу перевізників. Зокрема, Юрій Шевчук, директор ТОВ «Глобус Авто Полтава» зауважив, що на даний момент більшість перезників працюють собі у збиток. Він розуміє людей, але воді не отримують належну зарплату, тому змушувати їх він не може. Додав, що протягом останніх 4 місяців був змушений продати близько 20 автобусів:

«Раніше я купляв автобуси в кредит, він рік-два пропрацював – я продаю і купляю нові автобуси. Зараз так працювати, з тарифом 4 гривні – це неможливо».

Говорять перевізники

15:00. Надалі Юрій Лупаєнко, найбільший перевізник у місті, голова ГО «Асоціація перевізників Полтавщини», нагадав рішення суду, згідно з яким проїзд у місті повернули до 4 грн. За його словами, такий тариф – це спроби однієї людини пройти до Верховної Ради (йдеться про нардепа Сергія Капліна, за позовом якого й знизили проїзд минулоріч).

Михайло Костов, директор ТОВ «Євробус Полтава», також додав, що тариф необґрунтований: автобуси невідремонтовано, адже на це просто немає коштів. Інший представник перевізників (обслуговує маршрут номер 44) наголосив на поганому стані доріг.

Юрій Лупаєнко додав:

«Люди працюють з перевантаженнями, по 18 годин на добу, а заробітної плати достатньо не отримують, тому їдуть за кордон працювати. Влада має допомогти помираючому перевізнику, а не тиснути далі».

15.04. Олександр Шамота, секретар Полтавської міської ради, зі свого боку пояснив, що серед найголовніших проблем мешканців – це графік руху. І саме на це підвищення тарифів не вплине. Тож, зауважив: якщо не побачить ніяких дій щодо нормування графіку руху, то підвищення вартості проїзду  підтримувати не буде.

Щодо закидів – начебто саме він блокує підвищення тарифів та діяльність приватних перевізників, – то він висловив наступне:

«Моя позиція - сфера перевезень має бути повністю комунальною».

15.14. Голова фракції «Свобода» Юліан Матвійчук навів приклад Тернополя, де перевізники також блокувати рух на маршрутах. І там, ухвалили рішення щодо підвищення вартості проїзду до 6 грн в маршрутах (перевізники кричать - 7 грн). Тож на його думку, найголовніше - це питання на скільки саме грн варто підвищувати. І з цим потрібно розібратися

З натовпу перевізників звучить: «ми виживаємо, а не живемо», «скільки можна думати, потрібно щось робити».

15.20. Голова комісії Дмитро Сенчакович підсумував, що безумовно, потрібно знайти рішення шляхом обговорення, а не викрикувати з неповагою.

Олексій Чепурко, заступник міського голови з питань ЖКГ:

«Я б на вас подивився, як би ви себе поводили, якби за кілька місяців втратили частину автопарку тощо. Водії – це окрема каста, але люди теж є різні».

Щодо проблем на маршрута, то Чепурко  повідомив, що з 66 маршрутів, по 32-х фактично перевезень не відбувається.

Вирішували питання підвищення вартості проїзду

15.30. Слово надали Євгену Зайцеву, директору КП «Полтаваавтоелектротранс». Він навів дані щодо собівартості перевезень у комунальному транспорті:

«Щодо фактичних витрат за перший квартал, то собівартості перевезень в електротранспорті склала  8 млн 253 тис. грн, вартість за 1 людину – 3, 83 грн. Щодо собівартості в автобусах – 1 млн 44 тис. грн, вартість за 1 людину – 4,82 грн».

За його словами, більшість коштів йде на оплату електроенергії та пального, а також заробітної плати. Зайцев наголосив, що приватним перевізникам так працювати не рентабельно, а відшкодування КП надходить з міського бюджету.

15.38. Олексій Чепурко наголосив, що потрібно вирішувати питання. Адже з листопада з тарифом у 4 грн ми годуємо перевізників «завтраками».

Голова фракції «Самопоміч» Дмитро Сенчакович висловив позицію фракції: готові голосувати за тариф у 5 грн в маршрутках і 4 грн в тролейбусах.

15.55. Андрій Лямін, перший заступник міського голови запропонував взяти до відома наданий розрахунок КП «Полтаваавтоелектротранс». Адже є обгрунтований тариф, тож потрібно використовувати дані і вирішувати. На це депутат Матвійчук зазначив, що якщо підтримають зараз тарифи по 5 та 4 грн, затвердять, то надалі знову прийдуть і захочуть знову підвищення.

15.59. Олексій Чепурко звернувся по допомогу до членів комісії, щоб вони висловили свої шляхи вирішення проблеми, адже з листопада вів перемовини з перевізниками, але консенсусу не дійшли.

16.00. Заступник з питань ЖКГ намагався отримати відповідь та шлях вирішення проблеми з транспортом від Олександра Шамоти, просить відкинути політичну складову писання, оскільки скоро у місті б Проте, секретар Полтавської міської ради не називає жодного виходу з ситуації:

«Шлях один - законний, і ви його знаєте», – відповідає на запитання Чепурка.

16.13. Розпочали висловлювання свої позиції члени містобудівної комісії.

В'ячеслав Федоряка, БПП: вважає, що іншого виходу, як підвищення тарифів немає, підтримує пропозицію: 4 грн - тролейбуси, 5 грн - автобуси.

Дмитро Батигін, «Рідне місто»: перевізники мають перевозити пільговиків, підтримує пропозицію підвищення тарифів.

Юлія Мелкумова, БПП: підтримує підвищення тарифів у транспорті.

Вадим Ямщиков, «Свобода»: підтримує підвищення тарифів за тариф у 4 і 5 грн в тролейбусі та автобусі відповідно.

Юрій Синяк, СДП: як буде регуляторний акт, то тоді будемо розглядати.

16:20. Мешканка Вороніна запропонувала підняти проїзд до 6 гривень, але не більше, аргументуючи тим, що в Києві – вісім гривень.

16.23. Голова комісії висловив пропозицію: якщо потрібно, щоб розпочали процедуру підвищення вартості проїзду, потрібно звернення хоч одного перевізника. Звернувся до голови ГО «Асоціації перевізників Полтавщини» надати їхні розрахунки. Юрій Лупаєнко зауважив, що перевізники згодні не зупиняти транспорт, якщо скличуть засідання виконкому та розпочнуть процедуру підвищення тарифів.

16.28. З'явилася пропозиція продовжити процедуру підвищення тарифів за старими розрахунками – в 3 грн і 5 грн. Оголосили перерву на 10 хвилин, аби вирішити, чи є юридичні  причини ухвалювати таке рішення.

Комісія продовжується

17.09. Заступник міського голови з юридичних питань Іван Сватенко та заступниця міського голови з питань діяльності виконавчих органів повідомили, що регуляторний акт є законним. Під час включення даного питання про початок процедури підвищення вартості проїзду до порядку утримався Юрій Синяк. Одного голосу не вистачило.

«Із цього моменту всі питання про транспорт та проїзд адресуйте секретарю міської ради Шамоті», – прокоментував Олексій Чепурко.

 17:18. Після цієї заяви залу покинули кілька членів комісії. Іван Сватенко, перерахуваши членів комісій, зазначив, що присутні всього 5 членів комісії, а значить, немає кворуму, тож продовжувати засідання неможливо. 

Комісію перенесли на завтра, 11 травня, на 10 годину ранку.

Додамо, нещодавно на черговий конкурс на здійснення перевезення пасажирів на міських автобусних маршрутах, з 43 маршрутів на конкурс надійшло лише 24 заявки.

__ _________ __

 

Нагадаємо, нещодавно представники від БПП, «Рідного міста» й «Батьківщини» звинувачували секретаря міської ради Олександра Шамоту в популізмі через тариф у 4 грн.

Раніше ЗМІСТ прослідковував, як змінювалися тарифи на проїзд у Полтаві, і розповідав про головних гравців у бізнесі пасажирських перевезень міста.

Також ЗМІСТ розповідав, скільки вартує проїзд в інших містах України в залежності від площі обласного центру, кількості населення та заробітної плати.

Кореспондент Вікторія Баберя

Опублікована: 10 травня 2019


Коментарі

Від {{ com.user.name }} {{ com.user.lastname }}, {{ com.created_at }}
{{ com.content }}

Від {{ child.user.name }} {{ child.user.lastname }}, {{ child.created_at }}
{{ child.content }}



Зареєструйтесь, щоб мати можливість коментувати

Реєстрація