З оголошеною спочатку датою першого рейсу з аеропорту «Полтава» не склалося – виліт вирішили перенести. Як виглядає нині сама будівля, скільки вже виконано робіт і чи встигнуть з ремонтом – показали й розповіли перший заступник голови ОДА Андрій Пісоцький, директор летовища Володимир Окара, керівник Департаменту будівництва ОДА Тимофій Голбан, а також представники проектної та підрядної організацій.

Як повідомив нещодавно призначений директор аеропорту Володимир Окара, близько півсотні робітників підрядної організації ТОВ «БК “Центр Буд” працюють над облаштуванням приміщень аеровокзалу. До того як їх залучити, деякі демонтажні роботи самостійно виконав персонал комунального підприємства «Аеропорт-Полтава». Загалом же роботи тривають трохи більше тижня.
«Наше основне завдання – до першого травня відкрити міжнародний пункт пропуску. Приїде комісія з міністерства інфраструктури, Державіаслужби, митної та прикордонної служб, щоб прийняти нашу роботу», – говорить Володимир Окара.

Будівельники вже відремонтували дах будівлі, а також практично закінчили підвісну стелю. Зведена більшість перекриттів, які відділяють зони прильоту та відльоту міжнародних рейсів від зони внутрішніх перевезень.


Підрядники готують окремі службові приміщення для прикордонників, митників, правоохоронців, санітарних служб. Буде окрема кімната для матері і дитини, з’являться додаткові туалети для інвалідів. Зала очікування залишиться там, де й була, – під панно із полем Полтавської битви. З’являться 170 місць для сидіння, у тому числі для людей із обмеженими фізичними можливостями.

Деякі елементи оздоблення залишать. Йдеться про оббивку стін колишнього ресторану на другому поверсі та сходів в обох крилах аеровокзалу. До речі, у цьому приміщенні знову буде пункт харчування, а також з’явиться зона Duty Free. Що стосується панно, то його поки що не чіпатимуть, але хочуть приховати під банерами із зображеннями Полтави.

Залишиться і стара система опалення, як повідомляє директор проектної організації Руслан Русанов, змінити її наразі немає можливості:
«Система опалення, яка була вона і залишиться, для того, щоб у такі найкоротші строки запустити аеропорт немає можливості запитати десь ще додаткову енергію для збільшення потужності аеропорту».

Ззовні наразі відбувається відновлення і фарбування стін, також, мають замінити сходи та двері. Андрій Пісоцький зазначив, що його особливо дратує «мавзолей» – арка центрального входу, виготовлена із червоного граніту. Її осучаснять та замінять скляні двері на автоматичні розсувні із двома запасними виходами.

Поки невідомо, хто займатиметься ремонтом злітно-посадкової смуги, однак директор аеропорту зазначає, що і без ремонту стан летовища дозволяє приймати літаки:
«Злітна смуга на сьогоднішній день навіть без проведення ремонтних робіт має змогу приймати на місяць два літаки типу Boeing 737. У нас проводиться підготовка до проведення ремонтних робіт, для того, щоб ми змогли приймати один рейс на добу».
За словами директора Департаменту будівництва Тимофія Голбана, до кінця наступного тижня в аеропорті буде швидкісний інтернет, а всі пасажири зможуть користуватися Wi-Fi.

Наступного тижня розпочнеться встановлення нового обладнання, яке вже закуплене для аеропорту. Йдеться про металошукачі, транспортери для вантажу, стійки із системами реєстрації пасажирів, електронні табло. Загалом на ремонт аеропорту обласна рада виділила 26 мільйонів гривень, з них, близько 13,5 мільйонів гривень витратили на придбання необхідного обладнання.
Також, на наступному тижні до летовища приїдуть представники авіакомпанії Yanair, щоб перевірити хід ремонтних робіт.

Заплановано що, полтавський аеропорт відправлятиме та прийматиме один турецький рейс на тиждень цієї весни. Влітку можливе відкриття напрямку на Одесу та Львів. Восени може відкритися Єгипет та Азербайджан. Лист від зацікавлених осіб останньої країни нещодавно надійшов до КП «Аеропорт-Полтава».
Фото Олега Журавльова
За матеріалом Полтавської ОДА