У маршрутках Полтави завершують встановлення валідаторів для безготівкової оплати

Ілюстративне фото
Ілюстративне фото

Джерело – Шпальта

Транспорт приватних перевізників у Полтаві на дві третини обладнаний валідаторами. Завершити встановлення планують у найближчі 2 місяці.

Про ситуацію з введенням у роботу валідаторів розповів директор оператора електронного квитка «Фарго Сістемс» Вячеслав Поспєлов на засіданні сесії Полтавської міської ради 26 квітня.

На 100% обладнані валідаторами автобуси й тролейбуси комунального підприємства «Полтаваелектроавтотранс». З комерційного транспорту безготівкову оплату можуть надавати 160 маршруток і автобусів. Валідаторів потребують близько 40 автобусів, які хочуть обладнати в найближчі два місяці. 

За словами Вячеслава Поспєлова, компанія бере відрахування 7% з вартості кожної поїздки у транспорті приватних перевізників тільки з безготівкових розрахунків, а готівкову оплату комісією не обкладає.

Також триває підготовка до встановлення стаціонарних апаратів для е-квитка.

«Ми визначилися зі стаціонарним обладнанням і його кількістю в межах "Полтаваелектроавтотранс", у якого стабільна кількість транспортних засобів. По приватному транспорту ми чекаємо затвердження умов конкурсу, де чітко буде визначена мережа, кількість маршрутів і транспортних засобів та пасажиромісткість. З цих цифр визначатимуть необхідну кількість стаціонарних валідаторів», – говорить директор «Фарго Сістемс».

Начальник відділу з питань транспортних перевезень та зв’язку Сергій Гладких повідомив, що для встановлення стаціонарних валідаторів визначили тип операційної системи, а компанія-оператор звернулася до виробника обладнання.

Нагадаємо, що нові стаціонарні валідатори від «Сімбол Сістемс» обіцяли встановити до кінця жовтня торік. Спершу прилад мали протестувати у кількох тролейбусах, а потім – встановити у решті транспорту.

Як працюватимуть нові валідатори

Валідатор приймає оплату транспортною карткою, проїзним квитком і банківською карткою. Після кожної оплати він показує залишок коштів на картці. Встановлення валідаторів також передбачає переведення кондукторів у контролери. Спочатку 90% кондукторів переводять у статус контролерів, а з часом їх стає менше.

«Фарго Сістемс» планує встановити по три стаціонарні валідатори у тролейбус та ще один термінал у водія, аби приймати готівку від пасажирів.

На початку вересня міська влада продовжила оператору е-квитка «Фарго Сістемс» дедлайн за впровадження автоматизованої системи оплати проїзду до кінця жовтня. Однією з умов продовження договору було зменшення відрахування з кожної поїздки у транспорті з 9,9% до 7%.

Пізніше «Фарго Сістемс» також була готова встановити стаціонарні валідатори для тестування у тролейбусах, які надала київська компанія «Сімбол Сістемс». Проте їх не встановили.

З «Фарго-Сістемс», що впроваджує електронний квиток у Полтаві, планували 31 січня розірвати договір через недотримання умов. Оператор е-квитка неодноразово просив про зміни дедлайнів. Тепер у компанії змінюють керівництво, тож радикальних рішень не буде, а з підприємством продовжать працювати.

Нагадаємо, що один із перевізників Полтави говорив про можливе здорожчання проїзду після глобального встановлення валідаторів.