У маршрутках Полтави завершують встановлення валідаторів для безготівкової оплати

Джерело – Шпальта
Транспорт приватних перевізників у Полтаві на дві третини обладнаний валідаторами. Завершити встановлення планують у найближчі 2 місяці.
Про ситуацію з введенням у роботу валідаторів розповів директор оператора електронного квитка «Фарго Сістемс» Вячеслав Поспєлов на засіданні сесії Полтавської міської ради 26 квітня.
На 100% обладнані валідаторами автобуси й тролейбуси комунального підприємства «Полтаваелектроавтотранс». З комерційного транспорту безготівкову оплату можуть надавати 160 маршруток і автобусів. Валідаторів потребують близько 40 автобусів, які хочуть обладнати в найближчі два місяці.
За словами Вячеслава Поспєлова, компанія бере відрахування 7% з вартості кожної поїздки у транспорті приватних перевізників тільки з безготівкових розрахунків, а готівкову оплату комісією не обкладає.
Також триває підготовка до встановлення стаціонарних апаратів для е-квитка.
«Ми визначилися зі стаціонарним обладнанням і його кількістю в межах "Полтаваелектроавтотранс", у якого стабільна кількість транспортних засобів. По приватному транспорту ми чекаємо затвердження умов конкурсу, де чітко буде визначена мережа, кількість маршрутів і транспортних засобів та пасажиромісткість. З цих цифр визначатимуть необхідну кількість стаціонарних валідаторів», – говорить директор «Фарго Сістемс».
Начальник відділу з питань транспортних перевезень та зв’язку Сергій Гладких повідомив, що для встановлення стаціонарних валідаторів визначили тип операційної системи, а компанія-оператор звернулася до виробника обладнання.
Нагадаємо, що нові стаціонарні валідатори від «Сімбол Сістемс» обіцяли встановити до кінця жовтня торік. Спершу прилад мали протестувати у кількох тролейбусах, а потім – встановити у решті транспорту.
Як працюватимуть нові валідатори
Валідатор приймає оплату транспортною карткою, проїзним квитком і банківською карткою. Після кожної оплати він показує залишок коштів на картці. Встановлення валідаторів також передбачає переведення кондукторів у контролери. Спочатку 90% кондукторів переводять у статус контролерів, а з часом їх стає менше.
«Фарго Сістемс» планує встановити по три стаціонарні валідатори у тролейбус та ще один термінал у водія, аби приймати готівку від пасажирів.
На початку вересня міська влада продовжила оператору е-квитка «Фарго Сістемс» дедлайн за впровадження автоматизованої системи оплати проїзду до кінця жовтня. Однією з умов продовження договору було зменшення відрахування з кожної поїздки у транспорті з 9,9% до 7%.
Пізніше «Фарго Сістемс» також була готова встановити стаціонарні валідатори для тестування у тролейбусах, які надала київська компанія «Сімбол Сістемс». Проте їх не встановили.
З «Фарго-Сістемс», що впроваджує електронний квиток у Полтаві, планували 31 січня розірвати договір через недотримання умов. Оператор е-квитка неодноразово просив про зміни дедлайнів. Тепер у компанії змінюють керівництво, тож радикальних рішень не буде, а з підприємством продовжать працювати.
Нагадаємо, що один із перевізників Полтави говорив про можливе здорожчання проїзду після глобального встановлення валідаторів.