Що розповісти про себе, аби запам’ятатися: у Полтаві відбулася лекція про самопрезентацію

Автор: Євгенія Каблучка, 26 квітня, 10:36

Фото: Фахівець із стратегічного маркетингу Ната Ніколаєва розповіла, як правильно себе презентувати


Уявіть, ви мрієте працювати у Фейсбуці. Одного разу заходите у ліфт і бачите Марка Цукерберга. У вас є 30 секунд, поки ваші шляхи розійдуться на 20-му поверсі. Мабуть, це єдина можливість особисто презентувати себе Марку. Що варто сказати, аби вас взяли на роботу? На це запитання відповіла спеціаліст із стратегічного маркетингу Ната Ніколаєва.

Протягом життя люди багато знайомляться. Та іноді досить проблематично незнайомій особі сформулювати свій презентаційний монолог та зрозуміти, про які власні досягнення варто говорити зараз, а про які потрібно сказати на наступній зустрічі.

Які слова йдуть після «Мене звуть …»? Адже часто людина може бути задіяна у різних, іноді протилежних, галузях, і перелічувати їх перед новим знайомим – досить дивно. Не завжди варто розповідати про все. Саме на цю тему говорили у стінах школи з програмування та дизайну «Beetroot Academy» з фахівцем зі стратегічного маркетингу, головним стратегом і засновником «Adviser Communications» Натою Ніколаєвою.

За словами Нати, варто починати з ім’я. Воно завжди на першому місці. Після цього потрібно розповісти про справу, якій особа віддає найбільше часу. Якщо людина задіяна у кількох проектах, про інші сфери зайнятості варто згадувати у порядку «спадання». Тобто, рухатися по принципу піраміди: від найголовнішого до менш суттєвого.

Аби навчитися правильно презентувати себе, варто потренуватися. Ната радить виконувати наступне завдання: описати себе за допомогою ста слів. Але це не означає, що слів має бути сто, їх може бути й менше.

Перша помилка, яку роблять під час написання міні-резюме, – занадто багато згадок про себе. Друга похибка – розповідь засмічена канцеляризмами, складними конструкціями та незрозумілими словами. Наприклад, деякі люди не розуміють, які функції виконує «локальний менеджер». Або ж, за словами Нати, вона ніколи не говорить людям, які не досить розуміються у її сфері, що займається стратегічним маркетингом. У таких випадках маркетолог говорить, що допомагає бізнесу бути успішнішим, бере участь у розвитку особистих брендів.

Ще одне корисне завдання для покращення своєї самопрезентації – зрозуміти свої мінуси та плюси. Ната радить виписати сильні та слабкі риси на листку. Потрібно виймати на свідомий рівень те, що заховане всередині. Усвідомлювати власні мінуси варто не для того, аби засмутитися. Це – найближча зона росту. Це ті риси, які у найближчий час можна перенести в плюси.

Інструменти самопрезентації

Ната Ніколаєва зазначила, що наразі щодо візитки склався стереотип. Буцімто, вона стала нудним папірцем, на якій написані слова у звичному для ока форматі і нанесені кольори. Насправді, все залежить від того, з якого паперу виконана візитка і які слова там є, паперовий шматок може «дихати» людиною. Візитка може бути такою ж оригінальною, як і її власник.

Варіант креативної візитки. Джерело - adline.by

Резюме не повинно бути шаблонним. Фахівець з маркетингу розповіла про свій досвід відбору спеціалістів на роботу. За її словами, резюме від зацікавлених осіб лежали у великому стосі. Вони були безликі, однакові, шаблонні.

Якщо резюме багато, по кілька десятків на одну вакансію, більшість не вчитується у їхній зміст. Для того, щоб виправити цю ситуацію, варто зробити свою презентацію цікавою. Потрібно виділитися з купи. Основна задача такого резюме – зачепити роботодавця, аби він запросив на співбесіду.

Варіант креативного резюме. Джерело - yvision.kz_1

Ще одним інструментом власної презентації є соціальні мережі. В інформаційну епоху особисті сторінки, наприклад у Фейсбуці, іноді важать більше, аніж візитка та резюме. Важливість сторінки у соцмережі в тому, що за допомогою неї можна ознайомитися із психологічним портретом людини.

Аби зробити свій профайл зрозумілим, спершу варто написати у загальній інформації про місце проживання та роботу. Це потрібно для того, щоб незнайома людина, або ж навіть потенційний роботодавець, легко зрозумів, на сторінку якої людини він дивиться.

На фото має добре видно обличчя. Проте це не має бути світлина на паспорт.

Найбільшу увагу варто приділяти саме постам. Перед тим, як написати, або щось репостнути, потрібно тричі подумати, адже це побачить цілий світ. Навіть якщо налаштувати конфіденційність, аби пост бачили тільки друзі, не варто забувати: «скріншоти не горять». 

Опублікована: 26 квітня 2018


Коментарі

Від {{ com.user.name }} {{ com.user.lastname }}, {{ com.created_at }}
{{ com.content }}

Від {{ child.user.name }} {{ child.user.lastname }}, {{ child.created_at }}
{{ child.content }}



Зареєструйтесь, щоб мати можливість коментувати

Реєстрація