Акції російського бізнесмена: 25% вагонобудівного заводу Полтавщини можуть відсудити на користь держави

Крюківський вагонобудівний завод
Крюківський вагонобудівний завод

Фото з фейсбук-сторінки заводу

Міністерство юстиції України подало позов до суду про стягнення в дохід держави активів російського підприємця Станіслава Гамзалова. Його частка є і в підприємстві з Полтавщини.

Йдеться про значну частку одного з найбільших машинобудівних підприємств України, а саме ПАТ «Крюківський вагонобудівний завод», що розташоване у Кременчуці. Про стягнення повідомили 15 грудня в Міністерстві юстиції України.

Хто такий Станіслав Гамзалов?

Гамзалов є відомим російським бізнесменом, власником низки підприємств у РФ. За даними Мін’юсту, його компанії забезпечують матеріально-технічну базу для збройної агресії проти України, постачаючи товари для російського військово-промислового комплексу.

Що саме планують стягнути?

Міністерство просить суд конфіскувати майно, яким Гамзалов володіє опосередковано. Головний актив – 25% акцій ПАТ «Крюківський вагонобудівний завод».

Чому це важливо?

Крюківський вагонобудівний – підприємство, що виробляє як пасажирські, так і вантажні вагони, а також потяги метро та швидкісні електропоїзди. Стягнення акцій у дохід держави дозволить повністю усунути вплив російського капіталу на стратегічне українське підприємство.

Наразі очікується відкриття провадження у ВАКС. У разі задоволення позову, чверть акцій заводу перейде у власність України.

Додамо, що Крюківський вагонобудівний завод може залишитися без державного фінансування й зупинити виготовлення пасажирських вагонів. У проєкті держбюджету на 2026 рік грошей на це не передбачили.

Підприємство нині виконує замовлення «Укрзалізниці» та постачає нові вагони у межах великого інвестиційного проєкту. Про це 28 жовтня повідомили в Крюківському вагонобудівному заводі.

Станом на жовтень цього року завод завершив постачання 66 вагонів за договорами, укладеними у 2023 році. А на 2025 рік підписали нові контракти на постачання ще 100 вагонів – 95 звичайних та 5 інноваційних. Поставки мають розпочатися до початку літніх перевезень 2026 року.

На заводі кажуть, що без державного фінансування доведеться згортати роботу. Це означатиме втрату сотень робочих місць не лише на КВБЗ, а й на понад 160 підприємствах по всій країні, які постачають комплектуючі. Багато з них розташовані у прифронтових регіонах.