Дивіться, яке технічне завдання підготували у міськраді для створення бренду Полтави

ksgbtos2n9q5umso

У міськраді надали матеріали з вимогами до учасників конкурсу на виготовлення бренду міста. У них виокремили стислі терміни виконання й описали очікування до майбутнього бренду.

Інформацію про технічні вимоги надала ЗМІСТу директорка Департаменту економіки й інвестицій міськради Віта Клименко 3 вересня. Для компаній, які готові брати участь у конкурсі до 7 вересня, організатори підготували технічні вимоги. ЗМІСТ проаналізував їх.

Одразу привертають увагу стислі терміни. Розробка дизайну бренду мають закінчити до 1 жовтня, а брендбуку – до 8 жовтня. Віта Клименко каже, що конкурсанти мають створити логотип і слоган Полтави, розробити брендбук: 

«Такі стислі терміни пояснюються тим, що у нас є партнери й експерти проєкту ПРОМІС, які будуть нас співфінансувати. З цієї причини ми пришвидшуємо процес конкурсу, адже експерти приїдуть 10 вересня. До цього часу ми маємо все узгодити».

За її словами, на 10 вересня планують засідання конкурсної комісії на розробку дизайну Полтави, де буде й керівник з програмної діяльності Ігор Лєпьошкін.

У техзавданні для учасників конкурсу є кілька частин. Детальне роз’яснення присвятили складовим маркетингової стратегії бренду Полтави, історії та сьогоденню міста, іміджевим ресурсам, конкурентним перевагам і недолікам. В основній частині пишуть про техвимоги до розробки дизайну бренду. Наостанок вказали терміни роботи і юридичні умови її виконання.

Тези обґрунтування маркетингової стратегії. Виділяються ті, що стосуються конкурентності Полтави у сфері ІТ-бізнесу та промисловості.

Організатори конкурсу кажуть про швидкий розвиток ІТ-індустрії Полтави, куди залучено 89 компаній і понад 1 тисяча працівників цієї сфери. Цю інформацію вони обґрунтовують даними з огляду ІТ-ринку Полтави від сайту dou.ua. Проте, ці цифри не дають зрозуміти, які саме переваги є у Полтави серед інших міст України.

Маркетингова стратегія каже про Полтаву як про промисловий центр зі значною кількістю активних підприємств та розвиненою нафтогазовою промисловістю. При цьому, видобування зосереджене переважно в районах Полтавської області, тому напряму не стосуються міста. Віта Клименко говорить, що Полтава має фінансову вигоду від нафтогазової промисловості. Йдеться про працевлаштування містян, конкурентні зарплати й надходження до бюджету міста.

Очікування від брендинг міста. Серед завдань, які організатори покладають на брендування міста є  створення позитивного іміджу і репутації Полтави, підвищення рівня впізнаваності й туристичної привабливості. Також згадують розвиток інфраструктури міста і створення комфортних умов життя. 

«Якщо в місті вивіски на магазинах і вуличні вказівники будуть в одній айдентиці, вони краще читатимуться. Окрім вивісок і вуличних покажчиків, ми брендуватимемо і  таблички для культурних місць: музеїв, монументів, пам’ятників. Це полегшить орієнтування у місті для її мешканців і відвідувачів», – каже Клименко.

Стратегічне бачення майбутнього міста. У описі Полтави як об’єкту маркетингової стратегії значну увагу приділили ролі її історичної спадщини й культурних надбань. Ми поцікавилися, чи узгоджуватиметься така цікавість до минулого з баченням майбутнього міста.

«Наше стратегічне бачення полягає у тому, що Полтава – це місто прогресивних технологій, де працюють великі потужні промислові підприємства, зростає кількість ІТ-компаній, де розвиваються школа стартапів і надаються найновіші стоматологічні послуги. Разом з тим, Полтава є історичне місто і це наша даність. Усесвітньо відомі історичні події сформували автентичні особливості нашого міста, його унікальні традиції», – говорить Віта Клименко.

Мови брендування Полтави. У технічному завданні визначено три мови, якими має бути представлений дизайн бренду: українська, російська, англійська. ЗМІСТ поцікавився, чим мотивували такий перелік, зокрема стосовно російської мови. Організатори аргументували це прагненням бути толерантними до російськомовних, україномовних і англомовних мешканців, відвідувачів, іноземних туристів, бізнесменів. Російська мова тут виступає виключно як поширена мова міжнародного спілкування.

Цільові групи брендингу міста. Маркетингова стратегія Полтави спрямована на три аудиторії: мешканці, відвідувачі, інвестори. Як правило, одну з них вважають пріоритетною. У розробників стратегії інша думка.

«Ми не можемо виокремити когось, бо мешканці – це те, для кого ми працюємо. Туристи – люди, які створюють нашому місту позитивний імідж: вони позиціонують наше місто за його межами. Інвестори – невід’ємна складова розвитку бізнесу, а як наслідок – і всього міста», – розповідає Клименко.

Конкретні вимоги до створення дизайну бренду. За створення візуального образу бренду Полтави відповідатиме логотип. Зображення має бути представлене у різних кольорових рішеннях разом з прикладами його використання у рекламі, сувенірній і друкованій продукції. У технічному завданні зазначені такі кольори: зелений (ціановий), білий, золотий, пурпурний.

Розробники мають виконати стилізацію логотипів різних офіційних міських установ, а також створити систему тематичних міських піктограм. Організатори конкурсу очікують мінімум на 5 варіантів логотипу.

Словесне вираження бренду міста Полтави має розкривати слоган. Учасники конкурсу мають представити мінімум 3 його варіанти. У технічному завданні організатори пропонують як приклад створений робочою групою девіз «Відчуй Полтаву на смак», однак цим не обмежують пропозиції та інші креативні рішення.

Чіткий і лаконічний посил слогана повинен відображати унікальність міста і гармоніювати з логотипом. Слоган має бути політично і релігійно нейтральним. Також технічне завдання забороняє використовувати дійсні або колишні комерційні слогани.

Заключною частиною дизайну бренду Полтави стане брендбук. Він має включати логотип  і назву у різних візуальних рішеннях і способах розміщення, фірмові кольори та шрифти бренду. Окрім того, до брендбуку увійдуть приклади розташування на промоційних продуктах: рекламі, сувенірах, діловій канцелярії, презентаціях, грамотах, офіційних сторінках у соціальних мережах і на головних сайтах Полтави.

Юридичний аспект участі в конкурсі. Організатори вимагають повної передачі майнових прав на розробку бренду замовникові, залишаючи за автором немайнові права, тобто зазначення імені й прізвища автора у списку творчої групи в доречних випадках.

Віта Клименко розповіла щодо процедури визначення переможця конкурсу:

«Переможця будуть обирати лише одноголосно. Хто найякісніше презентує свій проєкт лого міста, той отримає перемогу. Усе буде об’єктивно. Ми зараз говоримо про можливість онлайн-трансляції. Усе досить прозоро буде відбуватися, ніяких кулуарних засідань ми не плануємо. Усе буде офіційно і прозоро».

Нагадаємо, раніше ЗМІСТ писав про оголошення конкурсу на бренд Полтави.