Створення трьох департаментів на базі семи управлінь має оптимізувати їхню роботу і підвищити якість наданих послуг.

У п’ятницю, 4 жовтня, на сесії Полтавської міської ради депутати підтримали проєкт рішення «Про деякі питання виконавчих органів Полтавської міської ради». Таким чином створено три нових департаменти:
- Департамент економіки і інвестицій у складі управління економічної політики та управління стратегічного розвитку;
- Департамент охорони здоров’я та соціального розвитку;
- Департамент культури, молоді та спорту.
Крім того, раніше у Полтавській міській раді створили Департамент з питань реєстрації.
На переконання посадовців Полтавської міської ради, об’єднання управлінь в департаменти робиться, насамперед для посилення комунікації між чиновниками. У підсумку це має відбитися на якості наданих полтавцям послуг. Заступниця міського голови з економічних питань Тетяна Юрченко наводить приклад управління охорони здоров’я і соціального розвитку – дві структури займаються дотичними питанням, тому логічно, що має бути й один керівник.

Питання жваво обговорювали як і на постійних депутатських комісіях, так і безпосередньо на сесії. Так, для функціонування новостворених органів депутати збільшили штат виконавчого комітету до 533 одиниць (із 512). За словами депутата Андрія Матковського, на фінансування такої кількості працівників піде 100 млн грн. Він не розуміє, навіщо міська влада «роздуває» штат, якщо президент Володимир Зеленський анонсував «Державу в смартфоні» – онлайн-систему для комунікації з чиновниками.

Як повідомляла Тетяна Юрченко, під час реорганізації частину посад скоротять, тому фактичного збільшення штату не буде. Сам процес створення департаментів триватиме до кінця року. На керівні посади оголосять конкурс, тому ті працівники, які підпадуть під скорочення, матимуть шанс повернутися.
Голова фракції «Батьківщина» Олег Бєлоножко зазначав, що якщо реформа буде ефективна, то його колега по партії, перший заступник міського голови Ігор Федій, порушить питання про створення ще одного департаменту, який об’єднає три управління: земельне, капітального будівництва, містобудування та архітектури.
Департамент охорони здоров’я та соціального розвитку
Складатиметься з управління охорони здоров’я (очолює Сергій Котов) та управління соціального розвитку (очолює Наталія Бондаренко). Крім того, депутати проголосували за створення посади заступника департаменту, на вакансію найближчим часом оголосять конкурс. Відомо, що заступником спробує стати ексрадниця Ульяни Супрун, проект-менеджерка БО «Світло надії» Вікторія Лоза. Сергію Котову, якщо він захоче знову стати керівником, доведеться здобути перемогу в конкурсі. Не виключено, що за посаду він змагатиметься (якщо все ж таки вирішить брати участь) з Вікторією Лозою.
Департамент займатиметься
- Впровадженням програму «Турбота»;
- Незахищеними верствами населення;
- Керуватиме комунальними медичними закладами тощо.

Департаменту культури, молоді та спорту
До нього увійде управління культури (Лариса Кречко) та управління у справах сім’ї, молоді та спорту (Олена Бабенко). Міська влада пояснює це тим, що більшість культурних і просвітницьких заходів ці структури проводять спільно. До слова, Олену Бабенко можна віднести до орбіти опозиційного депутата Андрія Матковського. У серпні ЗМІСТ повідомляв, що на посаду Бабенко претендують «свободівці». Тому не виключено, що новостворений департамент очолить представник від націоналістів. Звісно ж, якщо Олена Бабенко не переможе за результатами відкритого конкурсу.
Функції департаменту:
- Реалізація молодіжної політики;
- Підтримка талановитих, обдарованих молодих людей;
- Забезпечення виконання міськими лікувальними закладами відповідних державних та регіональних програм в галузі охорони здоров'я.

Департамент економіки і інвестицій
Об’єднає управління економічної політики (наразі управління економічних питань очолює Віта Клименко), управління стратегічного розвитку (який матиме два відділи: стратегічного планування, моніторингу, промоцій та інвестиційних проєктів та підтримки розвитку міста) та новостворений сектор обліку та звітності, господарського забезпечення.
Департамент займатиметься:
- Тарифною політикою;
- Розробкою інвестиційних програм;
- Залученням міжнародних грантів тощо.

Департамент із питань реєстрації
Департамент створили раніше.
Його функції:
- Реєстрація ФОПів та юридичних осіб;
- Введення Державного реєстру речових прав на нерухоме майно;
- Зняття з реєстрації місця проживання фізосіб тощо.

За задумом чиновників, реорганізація виконкому має покращити роботу управлінь. Ймовірно, не обійдеться і без партійних інтересів. Можемо припустити, що під час відкритих конкурсів будуть заяви від претендентів та опозиційних політиків про за політизованість відбору. І не виключено, що так і буде насправді. А чи буде реформа ефективною – покаже час.
Фото Богдана Проскурова
Графіка Юлії Деркач